دفاع مقدس تنها گریه و خاطره‌گویی نیست/ به عقلانیت جنگ پرداخته شود
کد خبر: 3843343
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

دفاع مقدس تنها گریه و خاطره‌گویی نیست/ به عقلانیت جنگ پرداخته شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان اینکه همه جنگ تنها گریه و خاطره گویی نیست، اظهار کرد: باید در بحث دفاع مقدس به عقلانیت جنگ بیشتر پرداخته شود.

دفاع مقدس تنها گریه و خاطره‌گویی نیست/ به عقلانیت جنگ پرداخته شودبه گزارش ایکنا از همدان، سردار مهدی ظفری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امروز ۲۸ شهریورماه در حضور اصحاب رسانه گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال متفاوت‌تر و پرشورتر از سال گذشته برگزار خواهد شد. 

وی افزود: برنامه‌ها در ۳۹ عنوان برنامه برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی استان نیز بقیه برنامه‌های خود را  زیرمجموعه آن اجرا خواهند نمود.

ظفری با اشاره به برگزاری همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس امسال متفاوت‌تر از سال گذشته و با حضور بانوان جریان‌ساز دوران جنگ خواهد بود. 

ظفری عنوان کرد: پخش هفت شب برنامه زنده خاطره‌گویی اقشار مختلف جامعه از باغ موزه دفاع مقدس، برپایی نخستین یادواره شهدای خلبان با عنوان "اولین پاسخ"، برگزاری یادواره ۲۲۰ شهید در ملایر با محوریت شهدای خلبان، مراسم سالگرد شهادت سرلشکر حاج حسین همدانی و رژه ۳۱ شهریورماه از جمله برنامه‌های این هفته است.

ظفری بیان کرد: ویژه برنامه همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس،  امسال با حضور بانوان برگزار خواهد شد و نزدیک به ۱۰۰ نفر از مادران و همسران شهدا میهمان ما هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: هرساله همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار در بهمن ماه در سالروز عملیات کربلای ۵ برگزار می‌شد اما امسال این برنامه سراسری در ایام هفته دفاع مقدس به میزبانی استان همدان اجرا خواهد شد.

ظفری یادآور شد: همه جنگ تنها گریه و خاطره گویی نیست بلکه بایستی در بحث دفاع مقدس به عقلانیت جنگ بیشتر پرداخته شود و وارد حوزه گفتمان‌سازی شویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطر نشان کرد: شورای عمومی دفاع مقدس تشکیل خواهد شد و این شورا از ۸ کمیته مختلف تشکیل شده که یکی از آنها کمیته بانوان است که وظیفه اصلی آن معرفی و پررنگ‌تر کردن نقش زنان در جنگ است چرا که باید بدانیم اگر زنان نبودند چه بر سر انقلاب و جنگ می‌آمد و آنگونه که باید پس ازگذشت 30 سال به نقش آفرینی بانوان توجه نشده است.

وی گفت: شورای عمومی دفاع مقدس ساختاری ضروری در معرفی همه ابعاد جنگ است چرا که از جمله اقدامات شورای عمومی دفاع مقدس گفتمان سازی است، بعد از ایجاد این ساختار می‌توانیم مطالبه‌گری کنیم و بدون ایجاد ساختار و بدون گفتمان سازی به جایی نخواهیم رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امام خمینی(ره) و عموم مردم را دو عنصر اصلی هشت سال جنگ تحمیلی خواند و عنوان کرد: اگر عموم مردم را از جنگ جدا کنیم چیزی برای دفاع مقدس ما نمی‌ماند بنابراین نقش مردم و صنوف را باید بازخوانی کنیم.

ظفری با اشاره به رسالت بزرگ اصحاب رسانه، بیان کرد: خبرنگاران در حوزه دفاع مقدس رسالت بزرگی دارند به طوریکه هرجا عقل تشخیص داد، حوزه رسالت است و تنها ثبت خبر نیست و باید سهم و جایگاه فرد در جامعه دینی بررسی شود بنابراین این امر ایجاب می‌کند تنها خبرنگار نباشیم.

انتهای پیام

captcha