فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری را استخراج کنیم
کد خبر: 3843605
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری را استخراج کنیم

گروه فرهنگی ــ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: مهم‌ترین دستاورد و خروجی مورد انتظار از طرح توسعه گردشگری این است که ما جاذب گردشگری به‌ویژه گردشگر خارجی باشیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری را استخراج کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، امروز شنبه، 30 شهریور در گروه کاری میراث فرهنگی و گردشگری کرمان گفت: مهم‌ترین دستاورد و خروجی مورد انتظار از طرح توسعه گردشگری این است که ما جاذب گردشگری به‌ویژه گردشگر خارجی باشیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری را استخراج کنیم.

وی افزود: انتخاب استان‌های ناظر بر اساس اهداف مدنظر ما صورت می‌گیرد، ناظرهای داخلی شاید تشابه‌هایی با استان ما نداشته باشد اما از نگاه ساختار و الگوی گردشگری کشور نگاه می‌کنیم و هدف ما در این بین مهم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان بیان کرد: انتخاب ناظر به معنی استفاده کامل از طرح‌های آن‌ها نیست، بلکه از یکسری دستاوردهای آن‌ها بهره می‌بریم.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه در این طرح همه ظرفیت‌های گردشگری استان باید دیده شود، پیشنهاد داد تا با تشکیل کمیته فنی‌ به دبیری میراث فرهنگی و با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، سازمان مدیریت، دفتر فنی استانداری، محیط زیست، راه و شهرسازی و اساتید دانشگاه طرح پیشنهادی مشاور مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین با قدردانی از فریدون فعالی، مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان به جهت اقدامات وی در مدت زمان مسئولیتش عنوان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با تصویب سند توسعه گردشگری استان، به جایگاه واقعی گردشگری استان که همه نگران آن هستیم دست یابیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: در سیر رسیدن به نقطه مدنظر، کمک همه ما که در مجموعه گردشگری دخیل هستند مثمر خواهد بود.

انتهای پیام

captcha