حرکت کند اقدامات وابسته به بودجه در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 3844675
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد:

حرکت کند اقدامات وابسته به بودجه در طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ‌ دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم گفت: با توجه به عدم تحقق بودجه قرآنی سال 98، تاکنون فعالیت طرح ملی حفظ قرآن کریم با سرعت بسیار پایینی در حال حرکت است.

حرکت کُند اقدامات وابسته به بودجه در طرح ملی حفظ قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین وضعیت این ستاد گفت: جلسات ستاد در سطوح مختلف اعم از جلسات کارگروه‌ها و نیز دبیرخانه ستاد راهبری به صورت منظم و همچنین جلسه با دستگاه‌های عضو به خصوص آن دسته از دستگاه‌ها که به صورت جدی دخیل در این امر هستند برگزار می‌شود.

وی به وظایف ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم برای پیگیری اقدامات ملی که در قالب این طرح پیش‌بینی شده است اشاره کرد و افزود: با توجه به گذشت شش ماه از سال، هنوز اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی محقق نشده است و سایر سازمان‌ها نیز که از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند با مشکلاتی در تأمین اعتبارات مواجه هستند. لذا اقداماتی که نیاز به بودجه دارد، مقداری با کندی پیش می‌رود.

حسینی تصریح کرد: با وجود این، بخش‌های مردمی و بخش‌هایی که به جهت فکری و محتوایی باید کارهایی را انجام دهند، طی این مدت فعالیت‌هایی داشته‌اند؛ مجموعه‌هایی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه که چندان به اعتبارات دولتی وابسته نیستند نیز کارهایی در قالب تربیت مربی حفظ قرآن،‌ راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی و مراکز غیرحضوری حفظ قرآن و مواردی از این دست انجام داده و در دست توسعه دارند.

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن با تأکید بر اینکه آمادگی داریم طی روزهای آینده گزارش دقیقی را از اقداماتی که تمامی دستگاه‌ها در این زمینه انجام داده‌اند ارائه دهیم، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا در این گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه طرح ملی حفظ قرآن کریم در شش ماهه اول سال را از سوی دستگاه‌ها معرفی کنیم، یعنی در این گزارش خواهیم گفت که دستگاه‌ها تاکنون چه فعالیت‌هایی در زمینه‌هایی مثل برگزاری دوره‌های تربیت مربی حفظ، جذب قرآن‌آموزان در مراکز شبانه‌روزی و غیرحضوری داشته‌اند. همچنین اقداماتی را که رسانه‌ها یا بخش پژوهشی باید انجام می‌دادند معرفی خواهیم کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: به عنوان دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ، پروژ‌های متعددی را در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی و ... در دست اقدام داریم که گزارش کامل و دقیق آن را بعد از پایان کامل چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن(اصفهان، 6 تا 19 مهرماه98) منتشر خواهیم کرد.

حسینی در پاسخ به این سؤال که دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم تاکنون نظارت و رصدی بر فعالیت‌های صورت گرفته داشته است؟ گفت: جلسات متعددی در این زمینه داشته‌ایم. همچنین طی مکاتباتی گزارش‌ها را نیز خواسته‌ایم که امیدوارم بتوانیم طی روزهای آینده این گزارش‌ها را جمع‌بندی و منتشر کنیم.

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۸:۲۴
0
0
جناب حجه الاسلام حسینی
دبیر محترم ستاد راهبردی حفظ
سلام علیکم
با احترام مصداق واقعی آنارشیسم و هرج و مرج همین طرح فاقد نطریه و چارچوب علمی است.
مثلا آیا مصادره ساعات درسی قرآن مدارس به نفع طرح اجباری و غیر قانونی و غیرکارشناسی حفظ که خارج از اسناد تحولی و ماموریت ذاتی وزارت آموزش و پرورش تخلف است، مبنای عقلی دارد؟

آیا با آنهایی که ساعات درسی را در قبال دریافت اعتبارات به سایر ارگان ها واگذار می کنند نباید برخورد قانونی صورت پذیرد؟

دانش آموزان و خانواده ها تحت فشار معاونت پرورشی برای ثبت نام در طرح هستند. و تحت فشار صراحتا حتی با کتاب درسی قرآن مدرسه مخالفت می کنند.

زودتر فکری کنید و به اتفاقات و حوادث هولناک سال گذشته که در حال تکرار است پایان دهید.

متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۵:۳۸
0
0
آقای حسینی
پاسخ شما به سوال آخر درباره نحوه نظارت بر طرح صحیح نیست.

چرا که نظارت از راه جلسه و یا درخواست گزارش نه معقول است و نه متداول

نظارت رویه های خاص خودش را دارد.
لطفا علمی و مستمر نظارت کنید.

با تشکر
captcha