خدمت برای اربعین / هیاتی‌ها سنگ تمام می‌گذارند
کد خبر: 3846606
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

خدمت برای اربعین / هیاتی‌ها سنگ تمام می‌گذارند

گروه اجتماعی ـ هیئت ابوالفضلی(ع) بیرجند هر ساله در ایام محرم برای امام حسین(ع) سنگ تمام گذاشته و حال که اربعین در حال فرارسیدن است، قصد دارند در مسیر کربلا به زائران اربعین خدمت‌رسانی کنند. راه امام حسین(ع) هر ساله مشتاقان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند، عاشقانی که نه تنها با پای جسم بلکه با پای دل قدم در این راه می‌گذارند.

خدمت برای اربعین / هیاتی‌ها سنگ تمام می‌گذارندبا فرارسیدن اربعین حسینی، سیل زائران اباعبدالله الحسین(ع) از گوشه‌ گوشه دنیا به سمت بارگاه ملکوتی آن امام سر از تن جدا روانه می‌شوند.
در این زمان، افرادی هستند که با خدمت به زائران امام حسین(ع) برای خود اجری اخروی می‌خرند، اجری که دنیا و آخرت آنان را تضمین می‌کند.

در راه امام حسین(ع) هرکس به طریقی عاشقی می‌کند و این راه عاشقی سال‌هاست که عاشقان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

هیئت ابوالفضلی(ع) بیرجند از سال ۱۳۰۰، کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۱۶۰ نفر خادم در امور‌ مختلف هیئت همکاری می‌کنند. در آشپزخانه این هیئت سال‌هاست که به عشق امام حسین(ع) غذای نذری پخت می‌شود. هر ساله در ایام محرم بیش از ۱۰ هزار غذا برای عزاداران اباعبدالله(ع) در ایام محرم پخت می‌شود.

حال این هیئت و خادمانش پا را برای عاشقی به راه حسین(ع) فراتر گذاشته و قصد دارند در مسیر کربلا به زائران اربعین خدمت‌رسانی کنند.

غلامرضا حسین پور، مدیر اجرایی موکب حضرت ابوالفضل(ع) هیأت ابوالفضلی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی از آمادگی موکب حضرت ابوالفضل(ع) هیأت ابوالفضلی بیرجند برای پذیرایی از ۶۰ هزار زائر اربعین خبر داد.

وی گفت: این موکب از ۱۷ الی ۳۰ مهرماه جاری با ۳۵ نیرو اجرایی ثابت، اسکان و پذیرایی روزانه پنج هزار زائر اربعین حسینی را انجام خواهد داد.

مدیر اجرایی موکب حضرت ابوالفضل(ع) هیأت ابوالفضلی بیرجند بیان کرد: موکب حضرت ابوالفضل(ع) برای دومین سال در آستانه اربعین حسینی در شهر مقدس کاظمین برپا خواهد شد.

حسین پور اظهار کرد: موکب حضرت ابوالفضل(ع) در شهر کاظمین، خدماتی چون پذیرش و اسکان، طبخ غذا، خدمات بهداشتی و.... را از دو هفته مانده به اربعین آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته طی ۱۲ روز، ۴۰ هزار نفر از خدمات موکب حضرت ابوالفضل(ع) بهره بردند، افزود: موکب اربعین حضرت ابوالفضل(ع) در باب صاحب الزمان(عج)، شهر مقدس کاظمین فعالیت خواهد داشت.

مدیر اجرایی موکب حضرت ابوالفضل(ع) هیأت ابوالفضلی بیرجند با اشاره به مشکلات و کمبودهای این موکب، اظهار کرد: تهیه یک آبسردکن بزرگ، گوشت قرمز و گوشت مرغ، برنج، ظروف یکبارمصرف، آرد، روغن، قند، شکر، وجوه نقد و ..... از جمله مهم‌ترین کمبودهای موکب حضرت ابوالفضل (ع) در اربعین است که امیدواریم با همت خیرین و مردم نیکوکار این کمبودها نیز تامین شود.

انتهای پیام

 

انتهای پیام
captcha