تولی‌گری، مهمترین وظیفه فضلا و روحانیون است
کد خبر: 3846904
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

تولی‌گری، مهمترین وظیفه فضلا و روحانیون است

گروه اجتماعی- امام جمعه دامغان با بیان اینکه وظیفه طلاب و فضلا، تولی‌گری مدیریتی در جامعه یعنی اشراف داشتن بر موضوعات است؛ گفت: طلاب نباید دنبال تصدی‌گری باشند.

تولی‌گری، مهمترین وظیفه فضلا و روحانیون است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حسینیان، عصر روز گذشته 10 مهردر جلسه طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم با بیان اینکه علما به عنوان سنگربانان مرزهای شیعه بوده و امام هادی (ع) نیز در روایتی فرموده اند که اگر علما وارد نشوند، مردم از دین خارج خواهند شد اظهاکرد: امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: علمای شیعه نگهبانان مرزهای شیعه هستند تا شیعیان در حرکت‌های ابلیس از حیطه شیعه بودن خارج نشوند.

وی ادامه داد: امروز تعلیم دین، احکام و رساندن صحیح دین به مردم در عصر غیبت و همچنین تجهیز به علوم و تفقه در دین و رهبری فکری و فرهنگی جامعه بر عهده فضلا و روحانیون بوده و باید به این وظایف به خوبی عمل نماییم زیرا یکی از مباحث بسیار مهم، فرصت طلایی است که امروز در دستان ماست و باید برای هدایت مردم و کمک به شیعیان از آن بهره ببریم.

به گفته وی؛ امروز فتنه‌های بسیاری در عصر غیبت وجود دارد که نباید مردم را رها کرد و باید مراقب بود که بر این اساس وظیفه طلاب و فضلا، تولی‌گری مدیریتی در جامعه به معنای اشرافیت بر موضوعات است؛ نه اینکه به دنبال تصدی‌گری باشند.

امام جمعه دامغان با اشاره ه به اینکه امروز عوامل انحراف در جامعه بسیار زیاد است زیرا شاهد برخی بدعت‌ها، خیانت‌ها، مشکلات سبک زندگی، بی بندوباری، مشکلات طلاق و ... هستیم یادآور شد: در روایات آمده است که اگر عالمی برای هدایت طلب علم نماید، ثواب کار روزانه او معادل ۴۰ سال عبادت است.

حسینیان متکر شد:  شهرستان دامغان دارای ۱۰۲ هزار نفر جمعیت است که دارای سه شهر و دو بخش و ۵۳ مسجد است و روحانیون طرح هجرت ما نیز در این شهر فعال هستند.

انتهای پیام
captcha