فعالیت ۲ موکب در آستارا جهت استقبال از زائران خارجی اربعین
کد خبر: 3847450
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

فعالیت ۲ موکب در آستارا جهت استقبال از زائران خارجی اربعین

گروه اجتماعی ــ فرماندار بندر مرزی آستارا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ موکب با ۱۸ غرفه در آستارا جهت استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی فعالیت دارد، گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ هزار زائر از طریق مرز آستارا به کشور وارد و حدود ۱۵ هزار نفر از همین مرز به کشور‌های خود بازگشتند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن رستم زاد، فرماندار بندر مرزی آستارا، امروز، 13 مهرماه در حاشیه بازدید از موکب امام رضا(ع) در بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع)، اظهار کرد: در حال حاضر ورود زائران خارجی کشورهای حوزه قفقاز از مرز زمینی آستارا برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین آغاز شده در راستای استقبال از این بزرگواران ستاد اربعین شهرستان با برگزاری هشت جلسه در ستاد اصلی، ۱۰۲ مصوبه را برای تسهیل در ارائه خدمات به زائران داشته است.

وی با بیان اینکه این ستاد هشت کمیته دارد، افزود: علاوه بر ستاد اصلی، کمیته ها در مجموع ۲۴ جلسه فرعی با محوریت استقبال از زائران خارجی برگزار کرده‌اند که مبین اهمیت موضوع برای شهرستان و استان گیلان است.

فرماندار بندر مرزی آستارا با اشاره به اینکه شاهد گستردگی پیاده‌روی اربعین در جهان هستیم، اظهار کرد: همه ساله بر سیل مشتاقان آن حضرت در کشورهای حوزه قفقاز افزود می شود که باید شرایط را برای حضور بیشتر آنها تسهیل کنیم.

رستم زاد با اشاره به اینکه در حال حاضر دو موکب با ۱۸ غرفه در شهرستان آستارا جهت استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی مستقر شده است، گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ هزار زائر از طریق مرز آستارا به کشور وارد و حدود ۱۵ هزار نفر از همین مرز به کشورهای خود بازگشتند و پیش‌بینی می شود در اربعین سال‌جاری شاهد حضور ۱۵ هزار الی ۲۰ هزار نفر زائر باشیم.

انتهای پیام
captcha