مسیر پیاده‌روی اربعین در امنیت کامل قرار دارد
کد خبر: 3847908
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

مسیر پیاده‌روی اربعین در امنیت کامل قرار دارد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ناامن جلوه دادن منطقه، فتنه دشمنانی همچون عربستان و آمریکاست که با توجه به نزدیک شدن اربعین با ناامن ساختن کشور عراق قصد دارند مرکز ثقل توجهات را از اربعین به این سمت هدایت کنند در حالی‌که با همکاری نیروهای عراقی مسیر پیاده‌روی اربعین در امنیت کامل قرار دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، عصر روز گذشته، ۱۴ مهر در نشست توجیهی ـ آموزشی زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی(ع) که در کانون فرهنگی ـ تربیتی امام علی(ع) اراک برگزار شد، گفت: به دلیل افزایش آمار زائران برای پیاده‌روی اربعین نسبت به سال قبل، درصدد هستیم برنامه‌های اجرایی کاربردی‌تر در اختیار مردم به‌ویژه زائر‌اولی‌ها قرار گیرد.

وی از ثبت‌نام قابل توجه بانوان در پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و افزود: به دلیل جمله معروف حضرت زینب(س) یعنی «ما رأیت الا جمیلا» و همچنین استقبال پرشور بانوان، شعار بانوان در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) «یا زینب کبری‌(س)» در نظر گرفته شده است؛ چراکه اربعین نزد ایرانیان و مردم عراق از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور اضافه کرد: امروز اربعین قرارگاهی است که امام حسین(ع) جمع‌کننده انسان‌های قرارگاه است، وقتی ایشان انسان‌ها را از جوامع مختلف دورهم جمع می‌کند در واقع جمعیتی جامع را در مسیر کربلا و زنده نگاه داشتن ابعاد عاشورا در کنار هم قرار می‌دهد.

وی تبیین معیارها و شاخصه‌های خانواده عاشورایی و تحول در زندگی و شاخصه‌‌های اهل‌بیتی را از مهم‌ترین اهداف پیاده‌روی اربعین دانست و گفت: همه زائران به‌ویژه بانوان باید شاخصه‌ها و سیره اهل‌بیت(ع) را در عراق رعایت کنند که بیان و شناخت برخی ضروریات، الزامات، بایدها و نبایدهای سفر اربعین به رعایت آنان کمک می‌کند. همچنین زائران می‌توانند بخشی از پیاده‌روی را به نام شهیدی طی کنند که‌ سال گذشته این طرح با موفقیت اجرا شد.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود به ناامنی‌های اخیر عراق هم اشاره کرد و افزود: ناامن جلوه دادن منطقه فتنه دشمنانی همچون عربستان و آمریکاست، با توجه به نزدیک شدن اربعین آنان با ناامن ساختن کشور عراق قصد دارند مرکز ثقل توجهات را از اربعین به این سمت هدایت کنند در حالی‌که با همکاری نیروهای مخلص عراقی مسیر اربعین در امنیت کامل قرار دارد. اربعین به سمت تمدن اسلامی پیش می‌رود، این حرکت عظیم مردم نقطه‌عطف پیام‌رسانی کربلا و عاشوراست.

انتهای پیام
captcha