حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین به توسعه خانواده عاشورایی کمک می‌کند
کد خبر: 3847926
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین به توسعه خانواده عاشورایی کمک می‌کند

گروه فرهنگی - مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به این نکته که اگر نظام خانواده متلاشی شود انسانیت یتیم خواهد شد، اظهار کرد: حجاب باید در جامعه تبیین شود، خانواده عاشورایی باید اهل مطالعه، منبر و سخنرانی مفید باشد لذا حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین می‌تواند به توسعه خانواده عاشورایی کمک کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی فرخی، مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی، عصر روز گذشته، ۱۴ مهر در جلسه توجیهی - آموزشی زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی(ع) که در کانون فرهنگی تربیتی امام علی (ع)اراک برگزار شد، گفت: ما در ایجاد خانواده عاشورایی مشکل داریم و برای تبیین این مهم باید برنامه‌ریزی کرد، اکثر جوانان به حرکت در مسیر حق و حقیقت اشتیاق دارند اما گاهی راه را گم کرده‌اند که وظیفه ماست آنان را در مسیر درست هدایت کنیم.

وی برلزوم تربیت اسلامی تأکید کرد و افزود: داستان تربیت در کشور ما داستان غمگین‌کننده‌ای است، والدین با سرگرم شدن در فضای مجازی و... فرصتی برای تربیت فرزندان خود ندارند، والدین با وجود هر نوع مشغله کاری باید برای تربیت درست و منطبق با موازین دینی برای فرزندان خود وقت بگذارند. بی‌توجهی به تربیت فرزندان باعث می‌شود در سال‌های جوانی افکاری بسیار متفاوت با والدین خود داشته باشند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با تأکید بر اینکه ازدواج جوانان باید حسینی(ع) باشد تا انتظار خانواده عاشورایی داشته باشیم، به آیه ۳۲ سوره مبارکه «نور» استناد کرد و گفت: ازدواج جوانان نباید به تاخیر بیفتد هرچه تاخیر در ازدواج بیشتر باشد مشکلات در عرصه‌های مختلف به همان میزان بیشتر است.

حجت‌الاسلام فرخی با بیان اینکه خانواده‌ها در ازدواج فرزندان آسان‌گیر باشند، تصریح کرد: کاهش آمار ازدواج و افرایش طلاق از مباحث پرخطر خانواده‌هاست، امروز ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج وجود دارند، آمار طلاق هم رو‌ به افزایش است، علت اصلی طلاق این است که خانواده‌ها برای فرزندان خود زوج مناسبی انتخاب نمی‌کنند.

وی استفاده از مشاوران در امر ازدواج را ضروری توصیف کرد و افزود: مشاوران باید در امر ازدواج حضور پررنگ‌تری داشته باشند، این مراکز باید به خانواده‌ها و زوج‌های جوان معرفی شوند، البته مشاوره‌ها باید اصولی و منطبق با موازین اسلامی باشد و زوجین هم به استفاده از مشاوران اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام فرخی با اشاره به این نکته که اگر نظام خانواده متلاشی شود انسانیت یتیم خواهد شد، اظهار کرد: حجاب باید در جامعه تبیین شود، خانواده عاشورایی باید اهل مطالعه، منبر و سخنرانی مفید باشد. حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین می‌تواند به توسعه خانواده عاشورایی کمک کند، کشور ما به سمت پیری حرکت می‌کند خانواده‌ها باید بدانند روزی دست خداست و ترس از مسائل اقتصادی نباید باعث شود از فرزند‌آوری پرهیز کنند.

اعظم محمدی، مسؤل خواهران عتبات عالیات استان مرکزی هم گفت: اربعین فرصت خوبی است تا حرکت در مسیر اهل‌بیت علیهم السلام را با قوت بیشتری بپیماییم، حفظ ارزش‌ها و انتقال فرهنگ زینبی از پیاده‌روی اربعین کلید می‌خورد.

وی بابیان اینکه زن مسلمان شیعه باید از نظر آداب و رفتار دینی نمونه بارز باشد، اظهار کرد: احترام به جایگاه میزبانی مردم عراق، رعایت مسایل اخلاقی، اسلامی و رفتاری، همراه داشتن محرم، استفاده از ظرفیت موکب‌ها از ۱۷ تا ۲۷ مهر، پرهیز از هرگونه فعالیت سیاسی، رعایت آداب زیارت، عدم انحراف از جاده اصلی، توجه به نماز اول وقت، همراه داشتن کپی مدارک، جلوگیری از اسراف از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرارگیرد.

انتهای پیام
captcha