یادواره دو شهید لبنانی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد
کد خبر: 3847991
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

یادواره دو شهید لبنانی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد

گروه فرهنگی ــ یادواره شهیدان «یاسر ضاهر» و «حسن یوسف زبیب»، دو شهید لبنانی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

یادواره دو شهید لبنانی دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد

به گزارش ایکنا از قزوین، در مراسمی که صبح امروز، 15 مهرماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد، یاد و خاطره شهیدان «یاسر ضاهر» و «حسن یوسف زبیب» دو دانشجوی لبنانی دانشگاه امام خمینی(ره) و از اعضای حزب‌الله لبنان که در دفاع از حرم در سوریه به شهادت رسیدند، گرامی داشته شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم اظهار کرد: اگر بخواهیم به شناخت و معرفت عمیق و حقیقی نسبت به شهدا دست پیدا کنیم، باید از قرآن کمک و یاری بخواهیم و جایگاه شهدا را در قرآن مورد بررسی قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه شهدا به پیروزی حقیقی دست پیدا کردند، به آیاتی از قرآن کریم در این رابطه اشاره کرد و یادآور شد: خدا در آیه 31 سوره فصّلت شهدا را برای ما تفسیر کرده است و می‌فرماید کسانی که ایمان آوردند و پای گفته خود ایستادند، فرشتگان بر آنان فرود مى‌‏آيند و مى‌گويند غمگين مباشيد و آن‌ها وارد بهشت می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه رمز شجاعت شهدایی چون شهید حججی‌ همین آیه شریفه است، افزود: آن‌ها بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در مقابل دشمنان ایستادگی کردند؛ چرا که خداوند به آن‌ها بشارت بهشت داده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه مال و مقام دنیا برای انسان کرامت به همراه نمی‌آورد، بیان کرد: قرآن به ما می‌گوید اگر می‌خواهید کرامت داشته باشید باید صاحب تقوا شوید، تقوا بدون عبادت به دست نمی‌آید و عبادت نیز بدون عقیده حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ انسانی در زمین نداریم که عبادت نکند، گفت: همه موجودات عالم مشغول عبادت هستند و همه خداوند را عبادت می‌کنند، جز انسان و جن به خاطر اختیاری که خداوند به آن‌ها داده است، در عبادت مختار هستند و ممکن است از عبادت خداوند تخطی کنند.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: جن و انس برای عبادت خلق شده‌اند اما باید عبادتی انجام دهند که مورد تأیید خدای متعال قرار گیرد و به‌ جز خداوند چیزهای دیگری را نظیر مال، مقام و دنیا پرستش نکنند.

امام‌جمعه قزوین کرامت را مقصد اعلای انسانی معرفی کرد و گفت: بنای خداوند این است که انسان به جایگاه والای معنویِ کرامت برسد و اگر به این مقصد برسد، به عالی‌ترین درجه انسانی رسیده و شهدا جزو کسانی بودند که به این مقصد رسیدند.

وی بیان کرد: حرف مشترک همه شهدا این است که با آرمان‌های پیامبران(ص) هماهنگ شوید و اگر وصیت‌نامه شهدا را بررسی کنیم، به این نقطه مشترک دست پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین عنوان کرد: شهدا وقتی وارد بهشت می‌شوند می‌گویند ای‌کاش مردم و خانواده من بدانند که خداوند چگونه مرا مورد غفران خود، و از مکرمین قرار داد.

یادواره دو شهید لبنانی دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در قرآن آمده است ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر می‌خواهید زنده الهی و انسانی بشوید، خدا و رسول را اجابت کنید؛ چرا که دعوت‌هایشان برای زنده کردن شماست.

وی افزود: شهدا در قرآن به‌عنوان کسانی معرفی شده‌اند که زنده هستند و نزد خدای متعال روزی می‌خورند و خدا تأکید می‌کند آن‌ها به خاطر اجابت خدا و رسول حیات طیبه پیدا کردند و هیچ‌گاه در افکارتان گمان نکنید آن‌ها مرده‌اند.

امام‌جمعه قزوین در پایان بیان کرد: خدا در آیه 111 سوره توبه خود را مشتری جان و مال انسان‌های مؤمن معرفی می‌کند و آن‌هایی که عاقل هستند همه‌ چیزشان را در مسیر خدای متعال خرج می‌کنند و در این مسیر انبیاء‌(ع)، ائمه(ع) و شهدا عاقل‌ترین انسان‌ها بودند.

انتهای پیام
captcha