ظرفیت‌های فرهنگی ارومیه در سطح کشور به‌درستی شناسانده شود
کد خبر: 3848081
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

ظرفیت‌های فرهنگی ارومیه در سطح کشور به‌درستی شناسانده شود

گروه فرهنگی ــ فرماندار ارومیه گفت: شأن و جایگاه فرهنگی مردم ارومیه از قدیم زبانزد عام و خاص در کل کشور است و ظرفیت‌های فرهنگی شهر ارومیه باید به بهترین شکل شناسانده شود.

ظرفيت های فرهنگی شهر اروميه بايد در سطح كشور به درستي شناسانده شود

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه، امروز صبح، 15 مهرماه، در دیدار با رئیس حوزه هنری استان، با بیان اینکه ظرفیت‌های فرهنگی شهر ارومیه باید در سطح كشور به‌درستی شناسانده شود، اظهار کرد: شأن و جایگاه فرهنگی مردم ارومیه از قدیم زبانزد عام و خاص در کل کشور است و  ظرفیت‌های فرهنگی شهر ارومیه باید به بهترین شکل شناسانده شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت سینماهای استان افزود: فرمانداری ارومیه بر اساس مکاتبات و تصمیم‌های اخذ شده آماده اختصاص بودجه لازم جهت مساعدت به حوزه هنری استان در راستای بازسازی و مدرن کردن سینماهای شهرستان ارومیه طی سه مرحله است.

فرماندار ارومیه گفت: شهرستان ارومیه در سال‌های گذشته دارای شش باب سینمای فعال بود که از این تعداد سینما امروز فقط سه سینما با قدمت بیش از نیم قرن به فعالیت خود تحت نظارت حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه می‌دهند که باید مورد توجه قرار گیرد و به‌زودی روند بازسازی این سینماها آغاز می‌شود.

در این دیدار احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه سینماها به‌عنوان یکی از نمادهای مهم فرهنگی در هر کشور و در هر شهر، گفت: باید به بازسازی و احیای سینماهای فرسوده شهرستان ارومیه و اختصاص بودجه ویژه به این مهم توجه کرد.

‌هوشمند قره‌باغ بیان کرد: امروز مردم با فرهنگ ارومیه به دنبال حضور در سینماهای باکیفیت هستند که روند بازسازی سینماهای موجود ارومیه و احداث «پردیس سینمایی» در این شهرستان مرزی به‌همت مؤسسه بهمن سبز، سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری و حوزه هنری آذربایجان غربی به‌زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha