جلسه تفسیر قرآن در خمین برگزار شد
کد خبر: 3848083
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

جلسه تفسیر قرآن در خمین برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور جواد فروغی، قاری بین‌المللی قرآن شامگاه یکشنبه، ۱۴ مهرماه در مسجد امام صادق(ع) خمین برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور جواد فروغی، قاری بین‌المللی قرآن شامگاه یکشنبه، ۱۴ مهرماه در مسجد امام صادق(ع) شهرستان خمین برگزار شد.

جواد فروغی، قاری بین‌المللی قرآن‌ در این مراسم اظهار کرد: خداوند قرآن را در یک جلد و به ساده‌ترین روش بیان کرده که تمام آیات آن در موضوعات مختلف کاربرد دارد.

وی افزود: خداوند شیطان را از درگاه خود راند و به انسان فرمان داد از او پیروی نکند اما انسان‌ها به جز عده‌ای دنبال روی شیطان هستند، در آیاتی که خداوند به انسان از شر شیطان هشدار می‌دهد از «نون تأکید» استفاده می‌کند که نشان می‌دهد شیطان حتماً شما انسان‌ها را به بیراهه می‌کشاند که باید مواظب باشیم.

فروغی بیان کرد: شیطان به خدا تعهد داد که از چهار جهت جلو، پشت، چپ و راست به انسان هجمه می‌برم، منظور شیطان جهت‌های جغرافیایی نبود، امام باقر(ع) فرمودند: ای مردم، وقتی شیطان می‌گوید از جلو حمله می‌کنم یعنی آخرت را نزد او بی‌ارزش جلوه می‌دهم، حمله از سمت پشت به معنای ثروت‌اندوزی برای آیندگان، حمله از راست به معنای تزلزل در دین‌داری و حمله از سمت چپ به معنی درگیری با شهوات است.

وی ادامه داد: اخیراً افرادی به هنگام مرگ و دفن عزیزانشان شادی می‌کنند و کف و دف می‌زنند، این‌ها غافل هستند و به آخرت ایمان ندارند؛ چرا که فقط دنیا را می‌بینند. امروز متأسفانه شیطان دین‌داری جوانان ما را نشانه گرفته است، جوانان امروز متأثر از ماهواره و فضای مجازی دائماً به‌دنبال شبهه‌افکنی و به چالش کشیدن بزرگان خود هستند در صورتی که همه این شبهه‌ها جواب دارد اما جوان فقط شبهه را می‌شنود و به ندرت به‌دنبال جواب آن می‌رود.

قاری بین‌المللی قرآن بیان کرد: امروز بزرگترین آسیبی که جوانان ما را تهدید می‌کند شهوت‌رانی است که توسط شیطان القاء می‌شود، جوان ابتدا یک عکس می‌بیند و در روز‌های بعد عکس‌های بیشتر. این فیلم‌ها و عکس‌ها آنی اثر می‌گذارند و مثل جای زخم به سختی از بین می‌روند، این‌ها موجب تزلزل و تضعیف ایمان در جوانان ما می‌شود.

وی گفت: خداوند در سوره ناس می‌فرماید اگر به من متصل نشوید فریب می‌خورید، باید در هر لحظه از زندگی‌مان به خدا پناه ببریم تا عاقبت به‌خیر شویم زیرا فردای کار ما مشخص نیست. شیطان همیشه خود وارد نمی‌شود بلکه در عده‌ای رسوخ می‌کند و باعث گناه دیگران می‌شود.

انتهای پیام
captcha