خدمت‌رسانی موكب ممسنی به زائران كشورها و استان‌های شرقی
کد خبر: 3848124
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

خدمت‌رسانی موكب ممسنی به زائران كشورها و استان‌های شرقی

گروه اجتماعی ـ موكب مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرستان ممسنی طی ایام اربعین به زائران استان‌های جنوب و شرق و همچنین كشورهای شرقی خدمات ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برپایی موكب مسجد صاحب‌الزمان(عج) در شهرستان ممسنی خبر داد و گفت: این موکب از محل کمک‌های مردمی، خیرین شهرستان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اسان فارس راه‌اندازی شده است.
وی افزود: در این موكب پذیرایی میان وعده، توزیع صبحانه، ناهار و شام به‌صورت روزانه و برای 2000 نفر از زائران اربعین حسینی به زائران اربعین ارائه می‌شود.
صفری گرائی با بیان اینكه این موكب فعالیت خود را از امروز، 15 مهر آغاز و تا 30 مهرماه ادامه خواهد داد، گفت: فعالیت موكب مذكور پس از اربعین تداوم خواهد داشت و میزبانی از زائران سیدالشهدا(ع) درمسیر بازگشت نیز در آن صورت می‌گیرد.
معاون فرهنگی اوقاف فارس ادامه داد: موکب مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرستان ممسنی در مسیر حرکت کاروان‌های استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان قرار دارد؛ همچنین با توجه به اعزام کاروان‌های خارجی از مرز شلمچه این موکب در خدمت زائران غیر ایرانی که از مرزهای شرقی کشور وارد می‌شوند یعنی كشورهای هند، پاكستان و افغانستان نیز خواهد بود.
وی با بیان اینكه در این موكب فعالیت‌های فرهنگی نیز انجام می‌شود، گفت: از جمله فعالیت‌های فرهنگی در این موکب می‌توان به اقامه نمازهای جماعت، مشاوره و پاسخگوئی به مسائل شرعی، بیان روزانه احکام سفر و زیارت اشاره كرد.
صفری گرائی همچنین گفت: موکب مجهز به استراحتگاه و کمپ اسکان است و روزانه 200 نفر می‌توانند از خدمات اسکان موقت بهره‌مند شوند.
معاون فرهنگی اوقاف فارس با بیان اینكه 20 نفر از خادمان حسینی در این موکب خدمت می‌کنند، گفت: این موكب روزانه از ساعت 5 تا 7:30 صبح صبحانه، از ساعت 12:30 تا 14 ناهار و از ساعت 19 تا 20 نیز شام را میان زائران اربعین توزیع می‌كند.
وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها در این موكب خدمات درمانی و سلامت به زائران اربعین با حضور نیروهای شبكه بهداشت شهرستان و استقرار كمپ هلال‌‌احمر در جوار آن ارائه می‌دهد.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha