دانشجویان ارتباط جامعه با دانشگاه را بیشتر کنند
کد خبر: 3848162
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

دانشجویان ارتباط جامعه با دانشگاه را بیشتر کنند

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه ارومیه گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های کشور ما همچون یک جزیره، از جامعه جدا شده‌اند، لذا ضروری است دانشجویان ارتباط جامعه با دانشگاه را بیشتر کنند.

دانشجویان ارتباط جامعه با دانشگاه را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان ­غربی، رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه، دوشنبه، ۱۵ مهرماه، در جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه دانشجویان ارتباط جامعه با دانشگاه را فراهم کنند، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های کشور ما همچون یک جزیره، از جامعه جدا شدند، لذا ضروریست دانشجویان در این رابطه بیشتر تلاش کنند. 

 وی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه دانشجویان تخصص گرایی و کسب مهارت را مورد توجه قرار دهند، افزود: همه دانشجویان نباید به فکر استخدام دولتی باشند چون مشاغل دولتی اشباع شده است.

حب نقی گفت: دانشگاه ارومیه دارای ۴۹۰ نفر هیات علمی و ۱۴ هزار دانشجو است و  از این تعداد بیش از چهار هزار نفر در مقطع ارشد و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مقطع دکترا، تحصیل می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین  ۵ پژوهشکده در دانشگاه ارومیه وجود داشته و این دانشگاه در بخش دانشگاه‌های سطح ۲ کشور، رتبه اول و در حال حاضر نیز در سطح رتبه‌های ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ جهانی قرار دارد.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه مشکلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در کشور رو به افزایش بوده، گفت: بیش از پیش مسئولان فرهنگی در این خصوص باید توجه کنند و بهره گیری از تخصص اساتید اهل فن در راستای کاهش این آسیب‌ها امری الزامی است.

حب نقی افزود: پایان نامه‌های دانشجویی باید متناسب با نیاز جامعه و در راستای حل مشکلات موجود تدوین شوند و به کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها باید توجه ویژه کرد.

انتهای پیام
captcha