کودکان معماران جامعه فردا هستند
کد خبر: 3848226
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

کودکان معماران جامعه فردا هستند

گروه اجتماعی ـــ‌مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان‌وبلوچستان گفت: جامعه توسعه یافته، آینده را موضوعی قابل ساختن می‌بیند؛ می‌توانیم آنگونه که شایسته‌ این سرزمین است آن را بسازیم و و معماران جامعه‌ فردا همین کودکان امروز هستند که باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی جوامع، برنامه‌ریزی آنان برای آینده است، به‌طوری که از گذشته و حال درس می‌گیرند تا آینده‌ای بهتر برای جامعه خود رقم بزنند.

وی ادامه داد: باید از خود پرسید که چشم‌انداز ما برای ساختن آینده چیست؟ در چه حوزه‌هایی باید سرمایه‌گذاری کنیم؟ آیا سرمایه‌گذاری در زمینه‌ صنعت، علم و تکنولوژی کافی است یا برای توسعه‌ پایدار نیازمند سرمایه‌گذاری‌های دیگری هم هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: سه مدل نگاه نسبت به آینده مطرح می‌شود؛ نخست اینکه آینده می‌آید و ما نمی‌توانیم بر آن تاثیر بگذاریم، دوم اینکه آینده موضوعی در ادامه‌ گذشته است و ما با همین رویه با آن روبه‌رو می‌شویم و سومین نگاه «آینده» را موضوعی قابل ساختن می‌بیند که معماران و مصالح آن را ما امروز در اختیار داریم.

وی افزود: جامعه توسعه یافته، آینده را موضوعی قابل ساختن می‌بیند؛ می‌توانیم آنگونه که شایسته‌ این سرزمین است آن را بسازیم و و معماران جامعه‌ فردا همین کودکان امروز هستند که باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

هادی اظهار کرد: کودکان به عنوان معماران آینده نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی همه‌ مردم و دستگاه‌ها هستند زیرا «کودکان» بزرگترین سرمایه‌هایی هستند که سلامت اقتصاد، اجتماع، فرهنگ و اخلاق‌مداری جامعه را در آینده تضمین می‌کنند و هر نوع باورمندی و تغییر نگرش را باید از آنان شروع کرد.

وی افزود: برای پرورش چنین نسلی ضروری است آنان شاد زیستن را فرابگیرند، مهارت برقراری ارتباط و مهارت درست زندگی کردن را بیاموزند و با مثبت‌اندیشی برای ورود به جامعه آماده شوند زیرا اگر تربیت درست باشد و کودکان مهارت‌های لازم را بیاموزند ما توان رویارویی با همه‌ آسیب‌ها و تهدیدهای داخلی و خارجی را خواهیم داشت.

دبیر هفته ملی کودک استان رسیدن به چنین جایگاهی را با تغییر نگرش در مورد فرهنگ و در مورد کودک امکان‌پذیر دانست و عنوان کرد: اگر قرار است ترمیمی صورت گیرد تا اوضاع اجتماعی و شرایط امروز مطلوب‌تر شود، بهتر است از حوزه‌ فرهنگ انجام گیرد و باور ما نسبت به تاثیر رفتارهای فرهنگی، به ویژه در حوزه‌ کودک، بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha