اولویت اصلی در مسئله چنارمحمودی درمان باشد
کد خبر: 3848233
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

اولویت اصلی در مسئله چنارمحمودی درمان باشد

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری درمان را اولویت اصلی در مسئله چنارمحمودی دانست و گفت: اولویت اول در چنین شرایطی این است که همه متمرکز بشوند این گرفتاری را محدود کنند و همه باید روی راه درمان این بلیه و کم کردن ضایعات این حادثه متمرکز شوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام ۱۵ مهرماه در اجتماع مردم شهرستان لردگان در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به حوادث اخیر در لردگان گفت: آنچه ما این روزها در این شهرستان با آن مواجه بودیم واقعا مسئله مهم، دردآور و نگران کننده‌ای بود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به گرفتاری که این مردم با آن مواجه شدند، گفت: زمانی‌که مردم با بلایی مواجه شوند طبیعی است که نگران‌کننده است و حادثه، حادثه‌ تلخی است.

وی درمان را اولویت اصلی در مسئله چنارمحمودی دانست و گفت: اولویت اول در چنین شرایطی این است که همه متمرکز بشوند این گرفتاری را محدود کنند و همه باید روی راه درمان این بلیه و کم کردن ضایعات این حادثه متمرکز شوند.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: مسئولان ما تمام تلاششان را به این موضوع به کار گیرند و خانواده بهداشت و درمان با تمام وجود متمرکز بشوند تا این بلیه که درمان‌پذیر هم هست، درمان شود، می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد و نباید اجازه داد سرخوردگی برای مردم خوب، جوانان عزیز و خانواده‌ها به وجود بیاید و باید روحیه و نشاط داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی در خصوص این حادثه مهم است، تصریح کرد: این که در این حادثه چه کسی مقصر بوده، مسئله بعدی است که باید به آن توجه کرد و راه‌های ویژه خودش را دنبال کند.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: اولویت اول مسئله درمان و رسیدگی به مشکلات بوده و سپس رسیدگی به علت‌ها که دردآور و نگران‌کننده است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای موج‌سواری بر روی این حادثه، گفت: دشمن بر روی این مسئله داخلی که به هر دلیلی به وجود آمده موج‌سواری کرده و می‌خواهد از این بلیه داخلی و عارضه داخلی استفاده و فتنه ایجاد کند.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه منظور از فتنه یعنی ورود دشمن، تصریح کرد: دشمن است که می‌آید و شعارهای ساختارشکن را می‌دهد، دشمن است که می آید ورود پیدا می‌کند و قرآن آتش زده و به بیت‌المال خسارت وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از هر فرصت و حادثه‌ای برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کند، گفت: نکته اساسی و کلیدی این است که دشمن معمولاَ از حوادث می‌خواهد استفاده کند و اگر در حوادث اخیر لردگان سخن از فتنه دشمن بود فتنه، فتنه نه از جهت این که ابتلاء و حادثه به دست دشمن وجود آمد، بلکه فتنه از این جهت که دشمن میدان‌دار نشود و اجازه میدان‌داری به دشمن داده نشود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ایران اسلامی یک جبهه متحد از همه اقوام است، همه ایرانی و مسلمان هستند و تفرقه در بین آن‌ها جایی ندارد اما دشمن می‌خواهد یک عارضه را تبدیل کند به یک مسئله قومیتی و شکاف انداختن بین مردم و موج‌سواری و لطمه وارد کردن به یک جمع خوب و مومن متدین که یقین دارم شما این اجازه را ندادید.

وی تأکید کرد: مردم خوبی که در این بلیه گرفتار شدند به شدت نیازمند محبت، همدلی و همراهی هستند تا احساس نکنند که این بلیه به انزوای آن‌ها منجر شود بلکه این تنها یک عارضه درمان‌پذیر است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: تقاضای جدی‌ام از همه مسئولان این است که علت‌ها را دنبال و مقصران را شناسایی کنند و هر کسی در هر جایگاهی و به هر شکلی کوتاهی کرده، آن‌ها را شناسایی و برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای من از خانواده بهداشت و درمان کشور این است که تمامی امکانات را در این منطقه متمرکز کنند تا درمان کامل، عالمانه و محققانه صورت بگیرد و امید مردم خوب چنارمحمودی که گرفتار این بلیه شده اند بیشتر شود تا به زودی شاهد رفع این بلیه باشیم.

انتهای پیام
captcha