بركات حضور در مساجد/ تقویت اعتقادات موجب اصلاح اقتصاد می‌شود
کد خبر: 3848315
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

بركات حضور در مساجد/ تقویت اعتقادات موجب اصلاح اقتصاد می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس به تبیین بركات حضور در مساجد پرداخت و گفت: حضور در مساجد موجب تقویت اعتقادات، شناسایی نیكان، كسب رحمت خداوند و غیره می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) امروز، 16 مهرماه در جمع كانون‌های مساجد این استان گفت: همه وظیفه داریم عبادت الهی را به جا آوریم اما خداوند در مقابل انجام همین وظایف ما را تجلیل می‌كند.
وی به مبحث آرامش در قرآن كریم اشاره كرد و گفت: یکی از عوامل آرامش در زندگی بشر حضور در مسجد است؛ دل‌های پاک و مومن وقتی وارد مسجد می‌شوند مانند ماهی در آب افتاده است یعنی حیات و آرامش دارد.
حدائق با بیان اینكه ارتباط با مسجد برای بندگان خاص خدا سبب آرامش آن‌هاست و مزید بر خوبی‌های آن‌ها می‌شود، گفت: بحمد الهی امروز شاهد هستیم كه در استان فارس بیش از 400 هزار نفر در كانون‌های فرهنگی مساجد فعالیت می‌كنند.
مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز، یكی از بركات حضور در مسجد را تقویت اصول اعتقادی دانست و گفت: باید تلاش‌مان در این راستا باشد تا بتوانیم اول عقاید مردم را تقویت كنیم.
وی با بیان اینكه امروز آسیب جدی در تمام بخش‌ها وجود دارد، گفت: در 28 مورد خداوند در قرآن كریم از نماز و زكات نام برده است؛ البته لفظ زكات 34 مورد است اما همراه نماز 28 مورد است و در تمام این موارد خداوند اول نماز را ذكر می‌كند یعنی اول اعتقاداتتان را درست كنید تا اقتصادتان درست شود.
حدائق بیان كرد: ربا، اختلاس، ضایع كردن حق بیت‌المال و غیره همگی گناهانی هستند كه ناشی از ضعف اعتقادی به وجود می‌آیند و موجب اختلال در نظام اقتصادی كشور می‌شوند لذا همه مسئولیت در این زمینه مسئولیت دارند و اگر جامعه‌ای سالم و طراز ولایت‌مداری می‌خواهیم باید تلاش كنیم تا اعتقادات مردم قوی شوند و یكی از جاهایی كه پایگاه تقویت اعتقادات مردم است، همین مسجد است.
مدیر عامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس همچنین مساجد را مكانی برای شناسایی نیكان و خوبان دانست و گفت: اگر رفیق خوب می‌خواهیم باید آن را در مسجد پیدا كنیم چرا كه مسجد پایگاه انسان‌های سالم و معتقد است.
وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها یكی دیگر از بركات مسجد، فرا گرفتن علم و دانش است و همچنین رحمت خداوند در مساجد شامل نمازگزاران می‌شود و این رحمت سبب آرامش در زندگی است. ضمن اینكه مسجد سبب هدایت انسان‌ها می‌شود.
حدائق در ادامه رسالت اهالی مسجد را در این زمینه سنگین دانست و گفت: خانواده و بستگان اهالی مسجد، به رفتار آنان نگاه می‌كنند و از آنان انتظار دیگری دارند لذا باید این مسجد رفتن‌ها اثری در نوع رفتار و سبك زندگی‌ها داشته باشد.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس حدیثی از پیامبر مكرم اسلام(ص) را در این زمینه یادآور شد و گفت: 4 گروه تا اصلاح نشوند، جامعه اصلاح نمی‌شود شامل مسئولان، ثروتمندان، دانشمندان و مذهبی‌ها و متدینیان.
وی بیان كرد: امروز دشمن در نظر دارد تا نقش مساجد را كمرنگ كرده و ارتباط مردم با مسجد را مختلف كند و عموم آسیب‌هایی هم كه می‌بینیم به دلیل فاصله گرفتن از مساجد است.

انتهای پیام
captcha