پراكندگی مساجد در استان فارس ساماندهی شود
کد خبر: 3848486
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
آیت‌الله دژكام:

پراكندگی مساجد در استان فارس ساماندهی شود

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه مساجدمان سامان و متولی دقیقی ندارد و همچنین پراكندگی مناسبی ندارد، خواستار ساماندهی مساجد در این قضیه شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 16 مهرماه در اولین جلسه شورای سیاستگذاری امور مساجد این استان، گفت: یکی از معضلات در امور مساجد این است که مساجدمان سامان و متولی دقیقی ندارد و علاوه بر آن به غلط گفته می‌شود که مساجد، دولتی اداره می‌شود.
وی افزود: امروز برای بهبود وضع مساجد در استان باید کاری کرد. اینکه برخی مساجد نظم، نسق و سازمان نداشته باشند صحیح نیست و این باعث شده در برخی مساجد ناهماهنگی‌هایی مشاهده شود.
آیت‌الله دژكام اظهار كرد: اگر قرار است تصمیمی گرفته شود، به كسانی که در این جلسه حضور دارند مرتبط است لذا قرار شد، شورایی از علمایی که به‌نوعی در اداره مساجد شهر نقش برجسته دارند تشکیل شود، یعنی در تصمیم‌گیری نسبت به مساجد این افراد نظر دهند.
امام جمعه شیراز همچنین گفت: در مورد چگونگی پراکندگی مساجد در سطح شهر نیز باید تصمیم جدی گرفت. به‌طور مثال در محله‌ای چند مسجد وجود دارد و در محله و بلکه برخی خیابان‌های مهم دیگر اصلا مسجد نیست که یکی از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز نیز همین مسئله است.
وی تأكید كرد: ابتدا برای شهر شیراز و آنگاه برای شهرستان‌های استان باید تصمیم‌گیری جدی شود تا از نظر تعداد مساجد و پراکندگی مطلوب آ‌ن‌ها به حد متعارف برسیم و در این خصوص لازم است اساس‌نامه این شورا به اعضا داده شود تا اساس‌نامه تصویب شود، آنگاه این شورا نسبت به مسئول اجرایی امور مساجد تصمیم بگیرد.

انتهای پیام
captcha