آغاز آموزش قرآن در مدارس ابتدایی سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3848606
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

آغاز آموزش قرآن در مدارس ابتدایی سیستان‌وبلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، گفت: همزمان با روز جهانی کودک، جشن آغاز آموزش قرآن کریم روز گذشته، ۱۶ مهرماه در مدارس ابتدایی شیفت صبح و عصر سرتاسر استان برگزار شد.

زهرا پورملایی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: همزمان با روز جهانی کودک، جشن آغاز آموزش قرآن کریم روز گذشته در مدارس ابتدایی شیفت صبح و عصر سرتاسر استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشن در تعداد سه هزار و ۶۶۲ دبستان سطح استان برپا شد، افزود: در این جشن دانش‌آموزان ضمن دریافت کتاب درسی قرآن و لوح فشرده آن، به خواندن سوره‌هایی که حفظ بودند، پرداختند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: از این تاریخ به بعد، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در کنار سایر دروس، به فراگیری قرآن نیز خواهند پرداخت، به‌این ترتیب که در پایه اول ابتدایی دو ساعت قرآن در هفته و در پایه دوم تا ششم، سه ساعت قرآن برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه این امر زمینه تعمق یادگیری کلام الهی در پایه‌های بالاتر را فراهم می‌کند، ادامه داد: والدین مراقب باشند که در مدرسه ساعت درسی قرآن برای طرح‌های فوق برنامه صرف نشود.

پورملایی مقطع اول تا ششم ابتدایی را بهترین زمان برای فراگیری قرآن دانست و عنوان کرد: آموزش‌های قرآنی باید به صورتی باشد که کودک را به کلام الهی جذب کرده و کلاس آموزش قرآن خاطره‌ای خوش در ذهن کودکان بر جای گذارد.

انتهای پیام
captcha