برپایی ۶ موکب در مسیر زائران اربعین در ملایر
کد خبر: 3848750
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

برپایی ۶ موکب در مسیر زائران اربعین در ملایر

گروه اجتماعی ــ با بیان اینکه سال گذشته ۳ موکب در سطح شهرستان ملایر برای خدمات‌دهی به زائران اربعین برپا شده بود، گفت: امسال ۶ موکب در ملایر برپا می‌شود.

برپایی ۶ موکب در مسیر زائران اربعین در ملایرسعید کتابی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بیان کرد: ملایر از نظر جغرافیایی در مسیر زوار اربعین قرار گرفته است و هرساله تعداد قابل توجه‌ای از زائرین اربعین از مسیر ملایر عبور می‌کنند، در همین راستا به منظور خدمات‌دهی به زائرین ستاد اربعین شهرستان با ۹ کمیته تخصصی زیرمجموعه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳ موکب در سطح شهرستان ملایر برای خدمات دهی به زائرین اربعین برپا شده بود، گفت: امسال ۶ موکب در ملایر برای خدمات دهی به زائران برپا می‌‌شود.

کتابی با اشاره به اینکه این موکب‌ها تا ۳۰ مهرماه به زائرین اربعین خدمات‌دهی دارند، ادامه داد: موکب فاطمه الزهرا(س) در مسیر بهشت هاجر ملایر، موکب شهر زنگنه در ورودی شهر زنگنه، موکب روستای توچغاز، موکب روستای آورزمان، موکب روستای حسین آباد ناظم و موکب روستای انوج، در خدمت زوار هستند.

این مقام مسئول گفت: این موکب برای اسکان اضطراری زائران در شب درنظر گرفته شده است و بزرگترین موکب ملایر موکب فاطمه الزهرا(س) در مسیر بهشت هاجر ملایر است و روزانه صبحانه، ناهار، میان وعده و شام را بین زائرین توزیع می‌کند.

کتابی اظهارکرد: تعبیه چند دوش حمام برای زائران، نمازخانه، سرویس های بهداشتی، ویزیت پزشک در غرفه سلامت، حضور مکانیک و مشاور مذهبی و روحانی، برپایی کیوسک نیروی انتظامی و ... از جمله خدماتی است که در این موکب ارائه می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر به نقش مهم اقشار مختلف مردم و خیرین ملایری در برپایی و اداره موکب‌های سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: مسئولیت اصلی موکب‌ها و نظارت بر عملکرد آنها با فرمانداری است، همچنین خدمات اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری، ادارات خدمات رسان، مخابرات، آب، برق و گاز، اورژانس و شبکه بهداشت، هلال احمر و ... قابل توجه است.

انتهای پیام
captcha