رشد فرهنگ دینی در مدارس؛ ثمره تعامل حوزه علمیه با آموزش‌وپرورش
کد خبر: 3848771
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

رشد فرهنگ دینی در مدارس؛ ثمره تعامل حوزه علمیه با آموزش‌وپرورش

گروه فرهنگی ــ مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: رشد فرهنگ دینی در مدارس، از جمله ثمرات مبارکی بود که در اثر همکاری حوزه‌های علمیه با مدارس ایجاد شده است و نوجوانان با تقویت فرهنگی دینی از گزند توطئه‌ها در امان می‌مانند.

رشد فرهنگ دینی در مدارس؛ ثمره تعامل حوزه علمیه با آموزش‌وپرورشبه گزارش ایکنا از زنجان، لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره، چهارشنبه، ۱۷ مهرماه در جلسه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره، بیان کرد: تعامل این دو نهاد با یکدیگر می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.

جعفری حوزه‌های علمیه را ظرفیت مناسبی برای آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: باید تلاش شود از پتانسیل حوزه‌های علمیه به نحو مناسب در جهت ارتقای آگاهی دینی دانش‌آموزان استفاده شود، زیرا دشمنان با جنگ نرم به دنبال سست کردن اعتقادات دینی در بین جوانان هستند.

وی با اشاره به نقش مثبت روحانیون در تربیت معنوی دانش‌آموزان، گفت: ائمه نماز جماعت مدارس با حضور خود در مدارس و رهنمودهای عملی و معنوی ، الگویی کامل برای دانش‌آموزان خواهند بود و می‌توان این تاثیرات مثبت را با حضور بیشتر روحانیون در سطح مدارس افزایش داد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره اظهار کرد: رشد فرهنگ دینی در مدارس، از جمله ثمرات مبارکی بود که در اثر همکاری حوزه‌های علمیه با مدارس ایجاد شد که باید در راستای ادامه این روند اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.جعفری در ادامه افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است که همه دستگاه‌ها و نهادها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند که در این میان یکی از نهادهای مهم حوزه‌های علمیه و حضور روحانی در مدارس است.

وی یادآور شد: تقویت فرهنگ دینی در مدارس، دانش‌آموزان را از گزند توطئه‌های دشمنان در امان نگاه داشته و راهکاری ارزشمند در مقابله با تهاجمات فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha