راه‌اندازی ۵ ایستگاه صلواتی در اسدآباد
کد خبر: 3848832
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

راه‌اندازی ۵ ایستگاه صلواتی در اسدآباد

گروه اجتماعی ــ فرماندار شهرستان اسدآباد در خصوص ایستگاه‌های صلواتی، گفت: اسدآباد دارای ۵ ایستگاه صلواتی با رویکرد مردمی است که در این ایستگاه‌ها پذیرایی به صورت صبحانه، نهار و شام انجام می‌شود.

راه‌اندازی 5 ایستگاه صلواتی در اسدآبادبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از عصر همدان، مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد اظهار کرد: امسال شرایط عبور و مرور برای زائران حسینی به کشور عراق بدون ویزا پذیرفته شده و در راستای این امر بیش از ۵ الی ۷ میلیون نفر پیش می‌شود که از مسیر اسدآباد به سمت مرزهای عراق بروند.

وی در خصوص شرایط استفاده از کنار گذر اسدآباد در اربعین گفت: این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به طول ۱۵ کیلومتر است که هنوز تکمیل نشده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد در خصوص ایستگاه‌های صلواتی نیز گفت: اسدآباد دارای ۵ ایستگاه صلواتی با رویکرد مردمی است که در این ایستگاهها پذیرایی به صورت صبحانه، نهار و شام انجام می‌شود.

بهنام رضا مخصوصی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: امسال به امید خداوند شهرستان اسدآباد شاهد عبور ۶ میلیون نفر زائر حسینی خواهد بود و پیش بینی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اندیشیده شده و بر این اساس همه مرخصی کارکنان بیمارستان و دانشکده و فوریت‌های پزشکی را لغو کرده ایم که بتوانیم خدمات خوبی ارائه دهیم.

مخصوصی گفت: یکی از موارد مهم بهداشتی که سلامت زائران را در بر دارد، آب است که باید بهداشت آن رعایت شود و در این خصوص تیم بهداشتی ما آب منطقه را بررسی و در این زمینه اطمینان حاصل کرده است.

وی گفت: یکی دیگر از مورادی که نظارت بهداشت را برآن زیاد کرده و خواهیم کرد، ظنظارت بر غذاهایی است که در اختیار زائران قرار میگیرد و باید از بهداشت باشد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: یکی از نیاز های اساسی برخی زائران که مکن است در مسیر به آن دچار شوند، فراموش کردن داروهای خود و یا نیاز به دارو است که ما در این زمینه داروهایی را دپو کرده ایم که در آن زمان در صورت نیاز ارائه دهیم.

وی گفت: هرگونه پخت وپز باید در مکان هایی با شرایط بهداشتی صورت پذیرد و کلیه افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر باشند.

مخصوصی در تأکیدی به خادمان زائران حسینی در ایستگاههای صلواتی افزود: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبار مصرف مناسب به خصوص ظروف گیاهی، سلولزی و آلومینیومی استفاده شود.

وی از ایجاد یک پد بالگرد در وندرآباد و یک پایگاه سیار اورژانس در این مسیر خبر داد و گفت: شیفت بندی کارکنان دانشکده علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: ما خاک پای زائرین حضرت سیدالشهدا ع را توتیای چشم خود می کنیم و تمهیدات لازم را در این خصوص اندیشیده‌ایم، افزود: در راستای ارائه خدمات به زائران بازدیدهایی را گروه بهداشت علوم پزشکی از ایستگاه ها در طی این مدت داشته اند.

انتهای پیام
captcha