درب‌های شعر مولوی و حافظ را نبندیم
کد خبر: 3849059
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

درب‌های شعر مولوی و حافظ را نبندیم

گروه فرهنگی ــ امام‌ جمعه قزوین با اشاره به روز بزرگداشت حافظ، گفت: اگر ما درب‌های شعر مولوی و حافظ را ببندیم ممکن است مردم جهان از درب وهابیت با اسلام آشنا شوند، بنابراین ما باید درب معنویت را با محوریت شعرهای روحانی شعرای بزرگ خود باز بگذاریم البته کجی و انحراف در هر شعری در جای خود قابل بحث است، اما باید سرمایه‌های عظیم معنوی در اشعار ما به مردم دنیا معرفی شود.

درب‌های شعر مولوی و حافظ را نبندیم

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار می‌شود، با اشاره به روز بزرگداشت حافظ بیان کرد: در اشعار مولوی و حافظ گاهی نکاتی را شاهد هستیم که بسیار قابل اهمیت است و به زبان این شعرای بزرگ حقایقی جاری شده که اهمیت بسیاری دارد. اینکه مولوی از شهدا و حادثه کربلا می‌گوید و این اشعار تا به امروز ماندگار شده زمینه بسیار خوبی است زیرا عده زیادی از مردم جهان از طریق همین اشعار وارد دنیای دین و اسلام می‌شوند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: اگر ما درب‌های شعر مولوی و حافظ را ببندیم ممکن است مردم جهان از درب وهابیت با اسلام آشنا شوند، بنابراین ما باید درب معنویت را با محوریت شعرهای روحانی شعرای بزرگ خود باز بگذاریم البته کجی و انحراف در هر شعری در جای خود قابل بحث است، اما باید سرمایه‌های عظیم معنوی در اشعار ما به مردم دنیا معرفی شود.

این خطیب نماز جمعه ابراز کرد: نباید در مقابل عده‌ای که از طریق اشعار مولوی و مثنوی و حافظ وارد اسلام می‌شوند موضع گیری کرده و آن‌ها را تکفیر کنیم. در برخی از اشعار حافظ عطر ظهور منجی عالم بشریت به استشمام می‌رسد که زیبایی اشعار می‌تواند عامل جذب کننده دل‌های بسیاری از مردم جهان شود.

وی ابراز کرد: ما باید جهان تشنه معنویت را از طریق همین اشعار و ادبیات به امیرمومنان (ع) و نهج البلاغه و طریق حق اهل‌بیت (ع) و ظهور راهنمایی کنیم.

ترکیه از شیطنت در سوریه دست بردارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به تحولات اخیر منطقه بیان کرد: گویا سران ترکیه و آمریکا طی توافقی که انجام داده‌اند تصمیم به حمله ناجوانمردانه به سوریه گرفته‌اند که این حمله برای تضعیف دولت سوریه است؛ گویا دشمن در سوریه به دنبال بازگشت داعش است اما با سیلی محکمی که عوامل آمریکایی- سعودی و اسرائیلی طی سالیان گذشته در سوریه خورده‌اند به‌خوبی می‌دانند که سوریه جای عرض‌اندام آن‌ها نیست.

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها از ترس اینکه پای داعشی و تروریست‌ها به آمریکا و اروپا باز نشود به دنبال هدایت آن‌ها به کشورهای منطقه هستند. آمریکا زمانی که از سوریه خارج می‌شود باید ولیده‌های نامشروع و نامیمونش را با خود از این کشور بیرون ببرد، ما هم مطمئن هستیم آمریکا با انتقام الهی به‌واسطه ظلم‌هایی که به مسلمانان و مظلومان جهان داشته به‌زودی نابود خواهد شد.

امام جمعه قزوين بیان کرد: به ترکیه توصیه می‌کنیم که دست از این ماجراجویی و شیطنت در سوریه بردارد، مردم مظلوم سوریه در این حمله مجروح و آواره شدند؛ آن‌ها این ظلم را ادامه ندهند زیرا این خیانت و ظلم دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha