آمریکا به دنبال از بین بردن حکومت‌های شیعی در عراق است
کد خبر: 3849080
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

آمریکا به دنبال از بین بردن حکومت‌های شیعی در عراق است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهواز با بیان اینکه اگر نظام دیگری در کشور عراق بر سر کار بیاید، حتی مراسم اربعین نیز در عراق به این شکل گسترده برگزار نخواهد شد، اظهار کرد: آمریکا به دنبال آن است که حکومت‌های شیعی را در عراق از بین ببرد.

آمریکا به دنبال از بین بردن حکومت‌های شیعی در عراق است

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، در خطبه‌های نماز جمعه امروز‌، ۱۹ مهرماه در اهواز اظهار کرد: اهل ایمان بودن، اهل نماز بودن و دیگر موارد از وجوهات شرعیه است اما با توجه به همه داشته‌ها نیز ممکن است که یک فرد با انسان کامل همراهی نداشته باشد.

وی افزود: نگاه واسع برخی از انسان‌ها به آخرت است. وقتی نگاه‌ها به این شکل باشد، دنیا را کوچک و آخرت را بزرگ می‌بینند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: وقتی نگاه انسان واسع شد، کوچکی دنیا و بزرگی آخرت را خواهد دید. کسی که نگاه جامع به دنیا داشته باشد و ناخوشی‌ها و رنج‌های دنیا را ببیند، قطعا اسیر و محدود به دنیا نمی‌شود.

وی بیان کرد: تا انسان از دنیا بزرگتر نشود و راضی به دنیا باشد، در اجابت خدای متعال و انبیای الهی سبکبال نخواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد اظهار کرد: اگر انسان از دنیا کوچکتر شود، نماز او نیز بوی دنیا را خواهد داد اما اگر دنیای انسان کوچک و آخرت او بزرگ شد، خواب انسان نیز بوی آخرت می‌دهد و در مسیر قرب الهی گام خواهد برداشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آشوب‌های اخیر کشور عراق گفت: در آشوب‌های اخیر کشور عراق استکبار جهانی و در راس آن کشور آمریکا اهدافی را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: مهمترین هدفی که نظام سلطه برای ایجاد این آشوب‌ها به دنبال آن است، ساقط کردن نظام سیاسی در کشور عراق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: اگر نظام دیگری در کشور عراق بر سر کار بیاید، حتی مراسم اربعین نیز در عراق به این شکل گسترده برگزار نخواهد شد.

امام جمعه اهواز افزود: آمریکایی‌ها به شکل واضح نارضایتی‌های خود را از نظام سیاسی عراق عنوان کرده‌اند و یکی از مهمترین علت‌های مخالفت آمریکا با دولت کنونی عراق، ارتباط این دولت با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند کشور عراق به شکل مستقل عمل کند و همچنین نمی‌خواهند عراق به عنوان یک میانجی، میان طیف‌های منطقه‌ای عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه کشور عراق یک گذرگاه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا است، تصریح کرد: آمریکا نمی‌خواهد همواره یک دولت مستقل در کشور عراق نقش ایفا کند و از این رو با دولت کنونی عراق مخالف است.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال آن است که حکومت‌های شیعی را در عراق از بین ببرد و اگر نتواند نیز تلاش خواهد کرد که دولت ضعیفی را به روی کار بیاورد.

امام جمعه اهواز بیان کرد: دولتمردان عراق باید روشنگری داشته باشند و در خدمت مردم باشند تا زمینه‌های نارضایتی که در عراق وجود دارد را بخشکانند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به ایام اربعین گفت: دولت همه توانمندی‌های خود را در بحث اربعین به میدان می‌آورد تا به زائران خدمت کند. در این زمینه از سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز درخواست می‌کنم همه ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورند.

وی گفت: در شرایط فعلی که شاهد رشد جمعیت زائران به سمت عراق هستیم دولت جمهوری اسلامی باید همه توان خود را به میدان بیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد افزود: می‌توان از ظرفیت شهرداری‌های سراسر کشور برای حل مشکلات زائران در مرزهای عراق استفاده و به آنها خدمت‌رسانی کرد.

انتهای پیام
captcha