اربعین، زمینه‌ساز انقلاب مهدی موعود (عج) است
کد خبر: 3849088
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
حجت الاسلام کریمی تبار:

اربعین، زمینه‌ساز انقلاب مهدی موعود (عج) است

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اربعین باشکوه ترین گردهمایی مسلمانان جهان و پیام‌رسان واقعی اسلام است، گفت: اربعین زمینه ساز انقلاب مهدی موعود (عج) است.

اربعین، زمینه‌ساز انقلاب مهدی موعود (عج) است
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: حرکتی که آغاز شده، ابتدای مسیر معرفی اسلام به جهان است و دنیا اسلام و امام حسین(ع) را از طریق اربعین خواهد شناخت.
وی اربعین را زمینه ساز انقلاب مهدی موعود برشمرد و افزود: ایلام افتخار میزبانی زوار امام حسین (ع) را دارد و پس از ظهور، مرکز حکومت ایشان مکه خواهد بود و این مسیر مهران همچنان، شاهراه عبور زائران خواهد بود.
خطیب جمعه ایلام از میهمان نوازی همه مردم ایلام و نیروهای امنیتی و نظامی، مسئولین، موکبین و خدمتگزاران زوار اربعین تقدیر و تشکر کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از دو میلیون نفر از مرز مهران خروجی داشته باشیم.
کریمی‌تبار با اشاره به اینکه مرز مهران نیازمند توسعه زیرساخت‌هاست، اضافه کرد: بزرگراه، راه آهن و زیرساخت‌های توسعه‌ای ایلام باید متناسب با حضور زائرین توسط مقامات کشور و با توجه ویژه دولت در ایلام مهیا شود.
امام جمعه ایلام از مسئولان خواست برنامه‌ریزی لازم برای موج بازگشت و ادای دین به زوار داشته باشند تا اتوبوس، مواد غذایی و اسکان زائران در بازگشت فراهم باشد.
کریمی‌تبار بیان کرد: وقتی بیش از ۷۰ درصد زوار برای حضور در اربعین مرز مهران را انتخاب کرده‌اند باید امکانات لازم برای این حرکت بزرگ فراهم شود.
وی با اشاره به حرکات آشوبگرانه در برخی شهرهای عراق با فرماندهی آمریکایی و و آل سعود گفت: آمریکایی‌ها از اتحاد شیعه در عراق در هراس‌اند و با شناسایی حزب بعث و هزینه زیاد، تلاش کردند که جبهه نجات را به قول خود تشکیل دهند.
امام جمعه ایلام افزود: این اقدام به خاطر تحقیر رییس جمهور عراق در آمریکا در عراق شکل گرفت و خیال کردند در آستانه اربعین می‌توانند عراق را به آشوب بکشند و ناامنی ایجاد کنند.
کریمی‌تبار با بیان اینکه با آگاهی مردم عراق و مدیریت مراجع و احزاب خوشبختانه این حرکت سرکوب شد و اکنون زوار با امنیت به عراق تردد می‌کنند، گفت: ترکیه با حمله با کردها دچار حماقت شد و اگر این حرکت را تداوم دهد سرنوشتی بهتر از عربستان نخواهد داشت.
وی با محکوم کردن کشتار کردها توسط دولت ترکیه تاکید کرد: باید هرچه سریعتر ترکیه از این اقدام خود دست بردارد و کشور خود را دچار مشکل نکند.
انتهای پیام
captcha