جشنواره «میراث مکتوب رضوی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3849158
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

جشنواره «میراث مکتوب رضوی» در یزد برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد یزد از برگزاری نخستین جشنواره «میراث مکتوب رضوی(ع)» در این استان خبر داد.

نخستین جشنواره «میراث مکتوب رضوی» در یزد برگزار می‌شودمجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی(ع) در این استان خبر داد و اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره با حضور برگزیدگان برگزار خواهد شد.

وی زمان اختتامیه این جشنواره را 22 آبان‌ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: یک هزار و 420 عنوان کتاب و 820 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که کار داوری آن به اتمام رسیده است.

مدیرکل ارشاد یزد افزود: نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی(ع) با هدف ایجاد جریان مستمر و پویا برای بسط و گسترش سیره و معارف رضوی در آثار مکتوب و بهره‌مندی از تجربیات و نظرات نخبگان حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، این جشنواره شامل سه بخش کتاب، مقاله و پایان‌نامه است که در بخش کتاب آثار در دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال با محورهای معارف رضوی (سیره، سبک زندگی و احادیث)، زیارت، ادبیات داستانی (رمان، داستان و مجموعه داستان‌های کوتاه)، شعر نو و کلاسیک، هنر (نمایشنامه، فیلمنامه، معماری و هنرهای تجسمی)، تاریخ و مردم‌شناسی بررسی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha