انتقاد فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) از سردرگمی زائران اربعین در مرزها
کد خبر: 3849184
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

انتقاد فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) از سردرگمی زائران اربعین در مرزها

گروه اجتماعی ــ سردار غیب‌پرور با انتقاد از وضعیت و سردرگمی زائران اربعین در مرزها از مسئولان دولت ایران و همچنین عراق درخواست کرد که تا این وضعیت را مدیریت و ساماندهی کنند.

انتقاد فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) از سردرگمی زائران اربعین در مرزهابه گزارش ایکنا از فارس، سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 20 مهرماه در حاشیه سفر به کربلای معلی و بازدید از قسمت‌های مختلف موکب احمدبن موسی(ع) به خبرنگاران گفت: در سال جاری هم موکب احمدبن موسی(ع) با همت عمدتاً مردم فارس راه‌اندازی شد.

وی افزود: پیش از این بنا داشتیم تا از 20 مهرماه خدمات خود را به زائران اربعین ارائه دهیم اما اشتیاقی جمعیت و استقبال مردم باعث شد تا این خدمات زودتر شروع شود، به طوری که طی روزهای 16 تا 19 مهرماه قریب 14 هزار نفر در این موکب اسکان یافتند.

غیب‌پرور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در روز قبل از اربعین حسینی جمعیت زائران در موکب احمدبن موسی(ع) به 10 هزار نفر برسد، گفت: این افزایش جمعیت تنها مختص به موکب احمدبن موسی(ع) نیست بلکه کل کشور عراق، شهرهای کربلا و نجف مالامال از جمعیت مشتاقان حسین(ع) است که البته این استقبال مردم با آموزه‌های دینی ما کاملا منطبق است.

پیشبینی آمار 4 میلیونی زائران ایرانی

مدیرعامل موکب احمدبن موسی(ع) ادامه داد: هر قدر به دوران طلایی ظهور نزدیک شویم، معرفت مردم نسبت به حسین‌بن علی(ع) بیشتر می‌شود و اربعین راه خود را باز کرده است و اکنون پیش‌بینی می‌شود که آمار زائران ایرانی در اربعین امسال از مرز 4 میلیون نفر بگذرند.

وی در عین حال ضمن تشکر از دولت عراق، گلایه‌مندی خود را نسبت به برخی از ناهماهنگی‌ها ابراز کرد و گفت: از برخی از ناهماهنگی‌هایی که مخصوصاً در مرز وجود دارد، گلایه داریم چرا که جمعیت زیادی از زائران ایرانی در بخش ورودی به کشور عراق واقعا دارند اذیت می‌شوند؛ معطلی بیش از حد و فقدان امکانات برخی از جاها از جمله اینکه در بعضی از نقاط حتی آب خوردن نیست و متأسفیم که بسیاری از رانندگان عراقی کرایه‌ها را به شدت بالا بردند و این مسئله با آن روحیه‌ای که ما از مردم مهمان‌نواز عراق سراغ داریم، مغایر است.

مرزداران برای رفع مشکلات کنونی انقلابی و جهادی ورود کنند

غیب‌پرور از وزیر کشور درخواست کرد تا سریعاً برای رفع این مشکلات اقدام کند و مرزداران جمهوری اسلامی که در مرزها مستقر هستند، برای حل این مشکلات به‌صورت انقلابی و جهادی ورود کنند.

فرمانده قرارگاه امنیتی امام علی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: مشتاقانی که برای زیارت اربعین می‌روند از خیلی چیزها گذشتند اما قرار نیست که به این‌ها آب نرسانیم و کرایه‌ها را 4 یا 5 برابر کنیم بنابراین مردم اذیت‌هایی می‌شوند که هیچ توجیه ندارند.

وی همچنین مسئولان کشور عراق را مورد خطاب قرار داد و گفت: ما خاطره خوبی از شما و مردم عراق از اربعین سال‌های گذشته داریم و اکنون این وضعیت را مدیریت کنید تا ذهن زائران حسینی نسبت به این اطمینان دچار خدشه نشود.

غیب‌پرور فعالیت‌های موکب احمدبن موسی(ع) را یادآور شد و گفت: با کمک و نذورات مردمی، همه کارها در موکب احمدبن موسی(ع) به خوبی پیش می‌رود و تمام خادمان موکب اعم از نیروهای تأسیساتی، آشپزخانه، تأسیسات، خبازی، فرهنگی، مخابرات و ارتباطات، بهداری که بیش از 20 پزشک در تخصص‌های مختلف به این موکب آمده‌اند، در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین در کربلای معلی هستند.

انتهای پیام
captcha