۵ موکب در کبودرآهنگ؛ آماده پذیرایی از زوار اربعین
کد خبر: 3849247
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

۵ موکب در کبودرآهنگ؛ آماده پذیرایی از زوار اربعین

گروه اجتماعی ــ سرپرست تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی، ۵ موکب در سطح شهرستان برپا می‌شود.

5 موکب در کبودرآهنگ آماده پذیرایی از زوار اربعینحجت‌الاسلام ابوالحسن کیهانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های قبل همزمان با اربعین حسینی، 5 موکب در سطح شهرستان برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تمامی موکب‌ها اسکان و پذیرایی انجام می‌شود، ادامه داد: موکب «قمر بنی‌هاشم» یکی از موکب‌هایی است که هر ساله در مسجد امام خمینی(ره) روستای روعان برپا می‌شود که امسال نیز این موکب با همکاری اداره اوقاف شهرستان آماده ارائه خدمات به زوار خواهد بود.

کیهانی ادامه داد: موکب‌های مستقر در محل رفت به ترتیب در شهر شیرین سو، سه راهی کوریجان و حسین‌آباد و موکب مسیر بازگشت در روستای ویان مستقر خواهد بود.

سرپرست تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ بیان کرد: فعالیت موکب‌های در مسیر رفت از 3- 4 روز پیش آغاز شده و تا اربعین ادامه خواهد داشت، موکب مسیر بازگشت نیز طی 2- 3 روز آینده فعال شده و تا 5 روز پس از اربعین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کیهانی با اشاره به اینکه در هر وعده غذایی، هزار پرس غذا توزیع خواهد شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود روزانه بیش از 8 هزار پرس غذا در موکب‌های 4 گانه مسیر رفت و روزانه 2 هزار وعده غذا در موکب مسیر بازگشت در میان زوار توزیع شود، گفتنی است روزانه 2 الی 3 هزار زائر در 4 موکب اسکان داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 5 مبلغ به موکب‌ها اعزام شده و فعالیت 24 ساعته خواهند داشت، گفت: همزمان با ایام اربعین، این مبلغان به اقامه نماز جماعت، پاسخ‌گویی به شبهات و احکام و اجرای برنامه‌های فرهنگی و محتوایی درسطح موکب‌ها خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha