گرامیداشت روز جهانی استاندارد در کرمان
کد خبر: 3849270
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

گرامیداشت روز جهانی استاندارد در کرمان

گروه سیاست و اقتصاد ــ مراسم تقدیر از واحدهای تولیدی نمونه کرمان و گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، اسماعیل عاقلی، مدیر‌کل استاندارد استان با بیان اینکه شعار روز ملی استاندارد امسال «استانداردهای ویدوئویی خالق صحنه جهانی» است، گفت: بشر برای ارتباط با هم‌نوع خود از ابزارهای مختلفی در زمان استفاده کرده است که از جذاب‌ترین این ابزارها، ابزارهای اطلاع‌رسانی تصویری و ویدیوئی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری برای جلوگیری از واردات بهترین گزینه را ارتقای کیفیت تولیدات داخلی می‌دانند، افزود: انتخاب شعارهای اقتصادی در چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری اهمیت استاندارد و توجه به این مسئله را بیشتر می‌کند.

مدیر‌کل استاندارد استان با بیان اینکه حدود 98 درصد تولیدات ما در کشور مشمول استاندارد اجباری نیستند، بیان کرد: در استان کرمان 571 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری است.

وی از راه‌اندازی پژوهشکده استاندارد جنوب شرق کشور در کرمان خبر داد و تصریح کرد: این پژوهشکده با تمرکز بر محصولات کشاورزی، صنایع معدنی و خودرو در استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha