برپایی ۴ موکب در مسیر رفت و برگشت زوار در فامنین
کد خبر: 3849320
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

برپایی ۴ موکب در مسیر رفت و برگشت زوار در فامنین

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر فامنین گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی، ۴ موکب در شهر فامنین در مسیر رفت و برگشت آماده پذیرایی از زوار اربعین هستند.

برپایی 4 موکب در مسیر رفت و برگشت زوار در فامنینحجت‌الاسلام داود حیدری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر فامنین در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی 4 موکب در شهر فامنین در مسیر رفت و برگشت آماده پذیرایی از زوار اربعین هستند.

وی افزود: موکب «سیدالشهدا» واقع در مسیر اتوبان تهران ـ همدان، موکب «قمر بنی‌هاشم‌» موکب «امامین عسگریین» و «عبدالله‌ابن‌الحسن» در مسیر رفت و برگشت میزبان زائران اباعبدالله(ع) خواهد بود.

حیدری با اشاره به اینکه در تمامی موکب‌ها، پذیرایی و اسکان زوار اباعبدالله(ع) انجام می‌شود، گفت: هزینه‌های برپایی این موکب‌ها از محل خیرین و کمک‌های مردمی تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود روزانه حدود 2 الی 3 هزار نفر در سه وعده غذایی در هر موکب پذیرایی شوند، گفت: فعالیت موکب‌های اربعین در شهر فامنین از 18 مهرماه آغاز شده و تا 2، 3 روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر فامنین ابراز کرد: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، اعزام مبلغ آقا و بانو نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد، به‌گونه‌ای که امسال نیز 10 مبلغ اعزامی از قم، 50 مبلغ بومی و 20 بانوی مبلغ در این ایام در اقصی نقاط شهر فعال خواهند بود.

حیدری با اشاره به اینکه شهر فامنین دارای 77 مسجد است، گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی، تمامی مساجد شهر، چندین سالن ورزشی، مدارس شبانه‌روزی و 100 خانوار آماده اسکان زوار اباعبدالله(ع) هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهر فامنین ابراز کرد: در روز اربعین نیز تجمع مردمی در مسجد اعظم شهر فامنین همراه با اقامه نماز، قرائت زیارت اربعین، مداحی و ... انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha