پیاده‌روی اربعین تعریف جدیدی از انسان‌شناسی عرضه کرد
کد خبر: 3849328
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

پیاده‌روی اربعین تعریف جدیدی از انسان‌شناسی عرضه کرد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه بیله‌سوار با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی تعریف جدیدی از انسان‌شناسی را به جهانیان عرضه کرده است، افزود: امروز جهانیان با مشاهده اجتماع عظیم اربعین به این حقیقت پی برده‌اند که انسان منحصر به شهوت و قدرت نیست بلکه نیازمند نگرش و معنویت است.

پیاده‌روی اربعین تعریف جدیدی از انسان‌شناسی به جهانیان عرضه کردبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین جابر عزیزی، امام جمعه بیله‌سوار، ظهر امروز، ۲۰ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جهانی که انسان در اومانیسم و مادی‌گرایی غرق است و جهان در غرایض و شهوات دنیوی خلاصه  شده، حرکت عظیم و جهانی اربعین حسینی موجب بازگشت روح به جهان بی‌روح می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی تعریف جدیدی از انسان‌شناسی را به جهانیان عرضه کرده است،  افزود: امروز جهانیان با مشاهده اجتماع عظیم اربعین به این حقیقت پی برده‌اند که انسان منحصر به شهوت و قدرت نیست بلکه نیازمند نگرش و معنویت است.

امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: نهضت امام حسین(ع) برای خداوند بود و هر نهضت و قیامی که برای خداوند باشد پاینده وجاودانه می‌ماند از این رو حضور میلیون‌ها زائر در اربعین حسینی نمادی  از جاوادنگی این نهضت الهی محسوب می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی شخصیتی امام حسین(ع) بندگی واقعی آن حضرت برای خداوند بود، گفت: امروز جهانیان با مشاهده پیاده‌روی اربعین حسینی عشق و ارادت عاشقان و دلداگان حسینی را به بنده واقعی خداوند مشاهده می‌کنند.

وی با اشاره به دلایل ماندگاری نهضت حسینی اذعان کرد: اتصال امام حسین(ع) به کمال مطلق، عجین شدن عواطف و احساسات مسلمانان با عشق و شور حسینی و ذاتی بودن عشق به اباعبدالله(ع) از دلایل ماندگاری نهضت بزرگ امام حسین(ع) است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: پیام اجتماع عظیم حسینی این است که ماهیت وجودی انسان چیزی فراتر از حیوان بوده و ماهیت انسان ماهیت دنیوی عرضه شده در دنیا نیست.

وی با بیان اینکه شعار‌های آرمانی  و حضور میلیونی زائران حسینی در پیاده‌روی عظیم حسینی منافع دشمنان اسلام و استکبار جهانی را به خطر انداخته است، بیان کرد: مقابله در برابر دشمن و دفاع از مظلوم به عنوان یکی از شعار‌های مهم  پیاده‌روی اربعین با منافع استکبار جهانی در تضاد است.

عزیزی گفت: امروز استکبار جهانی با مشاهده پیاده‌روی اربعین حسینی و شکست‌های مستمر خود از جبهه مقاومت به این نتیجه رسیده است که راهی جز خروج از منطقه خاورمیانه و صرف نظر کردن از منافع خود در این منطقه ندارند.

انتهای پیام
captcha