ترویج فرهنگ مطالعه در حاشیه شهر؛ راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3849362
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

ترویج فرهنگ مطالعه در حاشیه شهر؛ راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق حاشیه شهر و روستا‌ها جزو اولویت‌های نهاد کتابخانه‌ها در راستای افزایش فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق حاشیه شهر اردبیل برای کاهش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، ظهر امروز، ۲۰ مهرماه در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق حاشیه شهر و روستا‌ها جزو اولویت‌های نهاد کتابخانه‌ها در راستای افزایش فرهنگ کتابخوانی است.

وی بیان کرد: همسو بودن ترویج کتابخوانی با مسایل اجتماعی از جمله کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق زمینه‌ساز برنامه‌ریزی در این خصوص شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: آماده همکاری در برگزاری‌های نشست‌های کتابخوان در مساجد به عنوان یک پیام تربیتی برای نوجوانان و جوانان در امر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستیم.

رضاقلیزاده ادامه داد: استفاده از کودکان برای تعریف خلاصه‌های کتاب در نشست‌های کتابخوانی و ترغیب به معرفی کتاب نیز یک جنبه از افزایش مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مساجد می‌تواند اجرایی شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: برنامه‌ریزی در خصوص راه‌اندازی کمپین «کتاب و من» نیز از سوی نهاد کتابخانه‌های استان اردبیل انجام شده و به زودی همزمان با هفته کتاب اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان سبب افزایش اعتماد به نفس و نقش‌آفرینی در مسایل اجتماعی خواهد شد و باید برنامه‌ریزی مناسبی از سوی نهاد‌های فرهنگی برای مشارکت در این زمینه انجام شود.

رضاقلیزاده یادآور شد: راه‌ندازی و تلاش برای مشارکت در نذر کتاب نیز راهکار مناسبی برای تامین کتاب‌های مورد نیاز مناطق حاشیه نشین و روستایی است.

انتهای پیام
captcha