تردد در مهران به مرز 2 میلیون زائر نزدیک شد
کد خبر: 3849371
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
سلیمانی دشتکی:

تردد در مهران به مرز 2 میلیون زائر نزدیک شد

گروه اجتماعی - رئیس ستاد اربعین استان ایلام از تردد ۱ میلیون ۸۰۰ هزار نفر در کمتر از ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: حدود ۶۰ درصد زوار با وسایل شخصی آمده‌اند و حدود ۴۰ درصد نیز با اتوبوس باید جابجا شوند.

تردد در مهران نزدیک مرز 2 میلیون زائر
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، رئیس ستاد اربعین استان ایلام امروز 20 مهر ماه از تردد ۳۲۶ هزار و ۱۲۶ نفر ظرف یک روز گذشته از مرز مهران خبر داد و اظهار کرد: از این میزان  ۲۴۹ هزار و ۲۱۱ زائر ایرانی مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند و در همین روز ۷۶ هزار و ۹۱۵ نفر نیز از طرق این مرز وارد کشور شده اند.
وی با بیان اینکه در این روز 1244 زائر خارجی از مرز مهران خارج و 1199 زائر خارجی نیز از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند، از تردد ۲۰۰ هزار نفر ظرف ۱۴ ساعت گذشته خبر داد و تصریح کرد: از این میزان ۱۷۰ هزار نفر از کشور خارج  و ۳۰ هزار نفر نیز به کشور برگشته‌اند.
رئیس ستاد اربعین استان در ادامه از خدمت رسانی به زوار در عمق ۱۵ کیلومتری خاک عراق خبر داد و گفت: آب رسانی به زوار با تانکر های سیار به شدت ادامه دارد و اگر برخی اوقات خدمات‌رسانی مطلوب نیست به خاطر تراکم جمعیت و عدم امکان تردد با وسیله نقلیه در آن طرف مرز است.
استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ستاد اربعین تامین اتوبوس برای بازگشت زائران است، ادامه داد: حدود ۶۰ درصد زوار با وسایل شخصی آمده اند و حدود ۴۰ درصد نیز با اتوبوس باید جابجا شوند که به همین خاطر روز دوشنبه هیئتی از ستاد مرکزی اربعین به مهران می‌آیند و بحث حمل و نقل را به صورت ویژه پیگیری می‌کنند.
سلیمانی دشتکی در پایان از تردد ۱ میلیون ۸۰۰ هزار نفر در کمتر از ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۱ میلیون ۴۵۰ هزار نفر از کشور خارج  و بیش از ۳۵۰ هزار نفر نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشته‌اند.
وی تصریح کرد: با این استقبال بی نظیر همین امروز و در یک هفته مانده به اربعین به آمار تردد سال گذشته می‌رسیم و این یک رکورد در اربعین کشور است.
انتهای پیام
captcha