برپایی موکب اوقاف خوزستان در مرز چذابه/ پذیرایی روزانه از شش هزار زائر
کد خبر: 3849474
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

برپایی موکب اوقاف خوزستان در مرز چذابه/ پذیرایی روزانه از شش هزار زائر

گروه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام خاکباز از برپایی موکب حضرت علی اصغر(ع) در مرز چذابه خبر داد و گفت: پذیرایی روزانه از شش هزار زائر و نزدیک به یک‌هزار اسکان موقت و شبانه، خدماتی است که در این موکب ارائه می‌شود.

برپایی موکب اوقاف خوزستان در مرز چذابه/ پذیرایی روزانه از شش هزار زائر

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برپایی موکب حضرت علی‌اصغر(ع) وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه و با اجرای اوقاف خوزستان اظهار کرد: این موکب از پنجشنبه، 18 مهرماه در مرز چذابه برپا شده است.

وی ادامه داد: در این موکب با توجه به اینکه زائران زیادی از سراسر کشور و کشورهای همسایه به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مشرف می‌شوند، تسهیلات مناسبی به زوار ارائه می‌شود که پذیرایی روزانه شش هزار زائر و نزدیک به یک‌هزار اسکان موقت و شبانه از جمله این برنامه‌هاست.

خاکباز گفت: این موکب تا سه روز پس از اربعین حسینی خدمات اسکان، تغذیه و فرهنگی خود را برای زائران خواهد داشت. همچنین جهت اقدامات فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، پنج مبلغ در این موکب فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف خوزستان بیان کرد: مجری موکب حضرت علی‌اصغر در مرز چذابه، اوقاف خوزستان است و اصفهان به‌عنوان استان معین همکاری دارد. هزینه‌های موکب از محل اجرای امینانه نیات واقفان در زمینه تعزیه‌داری و عزاداری امام حسین(ع) و زائران تأمین می‌شود که اگر با توجه به افزایش تعداد زائران اجرای نیت این موقوفات پاسخگو نبود از محل فرهنگی بقاع به زوار خدمت‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha