آغاز بازسازی سینما ایران ارومیه
کد خبر: 3849722
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

آغاز بازسازی سینما ایران ارومیه

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: بازسازی سینما ایران ارومیه شروع شده و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد تا دوماه آینده سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بازسازی سینما ایران ارومیه شروع شده است

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی، دیروز، ۲۱ مهر، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بازسازی سینما ایران ارومیه شروع شده است، اظهار کرد: سینما ایران از پیشرفت فیزیکی 50 درصد برخوردار بوده که تا دوماه آینده سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود از بازسازی سینماهای استان خبر داد و گفت: اولین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در استان آذربایجان غربی متناسب با استاندارد روز با ۶ سالن مجهز در سینما آزادی ارومیه در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: 15 میلیارد تومان بودجه برای هزینه ساخت و بازسازی 11سالن سینما در ارومیه با مشارکت سازمان سینمایی حوزه هنری، موسسه بهمن سبز، سینما شهر تخصیص یافته است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از احداث اولین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در مرکز استان خبر داد و گفت: ایجاد سالن سینمای مختص کودک از ویژگی‌های این پردیس سینمایی بوده و  پیش‌بینی می‌شود این پردیس سینمایی تا اردیبهشت ۹۹‌به اتمام  برسد.

وی بیان کرد: پس از اتمام ۱۱سالن سینمای مرکز استان، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دوباره سینما نقده با ۳سالن و سینما انقلاب خوی که تحت مالکیت حوزه هنری بوده در دستور کار دارد.
هوشمند در ادامه گفت: میزان مخاطب هنر هفتم از ۷۵ هزار نفر در سال ۹۶ به ۱۱۲ هزار نفر در سال گذشته رسیده و تعداد صندلی‌های فعال در سینماهای تحت مالکیت حوزه‌هنری استان ۲هزار و ۱۰۰ صندلی است.

وی در پایان سخنان خود بازسازی سینما انقلاب ارومیه با ۳سالن را برنامه‌ای دیگر در تحول سینماهای استان اعلام کرد و افزود: ۱۱سالن سینمای ارومیه به تفکیک سینما ایران با ۵۵۰ صندلی، پردیس سینمایی با ۹۰۰ صندلی و انقلاب با ۶۰۰ تا ۶۵۰ صندلی تا اواسط سال آینده در اختیار مخاطبین هنر هفتم‌ در این استان قرار می گیرد.

انتهای پیام
captcha