دانش‌آموزان با نیازهای ویژه زندگی را با مهارت‌آموزی تمرین می کنند
کد خبر: 3849800
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

دانش‌آموزان با نیازهای ویژه زندگی را با مهارت‌آموزی تمرین می کنند

گروه اجتماعی- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهارت‌آموزی حرفه‌ای و اجتماعی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبر داد.

دانش‌آموزان با نیازهای ویژه زندگی را با مهارت‌آموزی تمرین می کنند

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اعلام این خبر هدف از برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهارت‌آموزی را ارتقای کمی و کیفی زندگی فردی و اجتماعی، گسترش فرهنگ کارآفرینی و رشد استقلال فردی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد.
وی افزود: در راستای تمرین زندگی و مهارت آموزی که هدف نهایی در تعلیم و تربیت است در 23 مرکز مستقل و ضمیمه پیش حرفه ای و حرفه ای در 8 شهرستان در سطح استان برای بیش از 260 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه پسر و دخترکارگاه های تخصصی مهارت آموزی برگزار می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مهارت‌های اجتماعی پایه از جمله گفتگو کردن، حل تعارضات درونی و... که برای روابط اجتماعی موفق حیاتی به نظر می‌رسند، دچار مشکل هستند.
وی بیان کرد: ارتقای کیفیت آموزش با هدف کاهش مشکلات رفتاری، تعمیم دهی و بهبود عملکرد مهارت های اجتماعی به منظور توانمندسازی و ارتقای سطح خودباوری دانش آموزان با نیازهای ویژه به عنوان رکن اصلی در این کارگاه‌ها است.
رنجبر عنوان کرد: در برگزاری این کارگاه‌ها از همکاری و ظرفیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تسهیل اشتغال و شرکت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی و کشف استعدادهادی این دانش‌آموزان بهره می‌بریم.
وی اعلام کرد: با توجه به جمعیت بالای افراد دارای نیازهای ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، گسترش فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه باعث می‌شود به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر در جامعه آماده شوند.
رنجبر یادآور شد: به منظور ارتقای مهارت‌آموزی، کیفیت بخشی زندگی و ایجاد اشتغال برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کارگاه های تخصصی ویژه مربیان مراکز متوسطه حرفه ای و پیش حرفه‌ای به منظور توانمندسازی و ارتقای عملکرد آنان در ارائه خدمات حمایتی، آموزشی مؤثر و جامع‌تر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha