اخلاق؛ معیار اصلی در فعالیت‌های ورزشی/ تجلیل از ورزشکاران حافظ اخلاق
کد خبر: 3849974
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

اخلاق؛ معیار اصلی در فعالیت‌های ورزشی/ تجلیل از ورزشکاران حافظ اخلاق

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی هرمزگان از برگزاری مراسم تقدیر از ورزشکاران حافظ ارزش‌های اخلاقی خبر داد و گفت: اخلاق معیار اصلی در هر فعالیت اجتماعی بخصوص ورزش است.

حمید رضایی، رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری مراسم تقدیر از ورزشکاران حافظ ارزش‌های اخلاقی خبر داد و اظهار کرد: در راستای پرورش اخلاق و روحیه پهلوانی در فصل مسابقات 98 کمیته فوتسال ساحلی با همفکری و همکاری داوران مسابقات، ناظران و نماینده کمیته فوتسال داخلی بعد از پایان هر بازی انتخاب و در آخر هر هفته از مسابقات، ورزشکارانی که مروج ارزش‌های معنوی و اخلاقی در میدان‌ها و مسابقات ورزشی هستند را انتخاب و از آنان تجلیل می‌کنیم.

پهلوان‌منشی؛ فراتر از قهرمانی

وی افزود: قهرمانان ورزشی یقین بدانند که پهلوان منشی فراتر از قهرمانی و کسب نشان است و آن زمان که قهرمان ورزشی در عرصه پهلوانی مثال‌زدنی باشد می‌توان گفت که در این مسیر به هدف رسیده است.

رضایی به برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی پیش از مسابقات برای ورزشکاران اشاره و عنوان کرد: ما نمی‌توانیم رفتار تک‌تک آنان را پیش‌بینی کنیم از این‌ جهت معیارهای انتخاب بازیکن با اخلاق‌ در هر مسابقه با توجه به رفتار بازیکن در مقابل بازیکن حریف، داوران، تماشاگران و تمامی عوامل اجرایی است.

وی ادامه داد: در فضای عمومی ورزش عمدتاً مسائل اخلاقی رعایت می‌شود اما گاهی برخی اشتباهات از سوی ورزشکاران رخ می‌دهد که بعضاً عامدانه نیز نیست و بنا به شرایط خاص ورزشکار رخ می‌دهد؛ اما در شرایطی که بی‌اخلاقی‌ها عامدانه باشد باید مطابق قوانین رفتار کرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: هدف از انتخاب بازیکن با اخلاق، ترویج اخلاق و روحیه پهلوانی بین جوانان و ورزشکاران است و اینکه نشان دهیم اخلاق معیار اصلی در هر فعالیت اجتماعی بخصوص ورزش است.

انتهای پیام
captcha