کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 3850027
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد از کاهش نرخ بیکاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

سید‌حشمت‌الله صمیمی‌دوست، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 95، جمعیت کل استان 713 هزار نفر بوده که 361 هزار نفر مرد (51 درصد) و 351 هزار نفر (49 درصد) را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شاغل استان 184 هزار نفر است که 91 هزار و 448 نفر (7/49) در بخش خدمات مشغول هستند، افزود: از این تعداد سهم مردان 3/51 درصد و سهم زنان 1/44 درصد است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ادامه اضافه کرد: تعداد 54 هزار و 96 نفر(4/29 درصد) در صنعت مشغول هستند که سهم مردان 3/33 درصد و سهم زنان 2/19 درصد است.

صمیمی‌دوست بیان کرد: 38 هزار و 456 نفر (9/20 درصد) در بخش کشاورزی مشغول هستند که از این تعداد سهم مردان 5/16 درصد و سهم زنان 7/26 درصد است.

وی درخصوص نرخ بیکاری استان، تصریح کرد: در تابستان امسال نرخ بیکاری 9/9 درصد بوده در صورتی سال گذشته 8/15 بوده، در واقع خوشبختانه دومین استان به لحاظ کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ابراز کرد: اولویت کاری کمیته امداد، بهزیستی، اداره‌کل کار و اشتغال روستایی و عشایری توجه به زنان سرپرست خانوار است و برای توانمندی بیشتر، به آنان تسهیلات ارائه می‌دهد.

صمیمی‌دوست افزود: جایگاه ویژه‌ای برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و استان فراتر از این جایگاه در حال کار کردن است و هدف پیش‌قدمی زنان است.

وی درخصوص بازار محصولات مشاغل خانگی در استان، یادآور شد: بازارچه صنایع دستی در یاسوج وجود دارد، راه‌اندازی بازار سنتی با ظرفیت 670 غرفه، نمایشگاه عرصه مستقیم کالا و نمایشگاه توانمندسازی بانوان از جمله نمایشگاه‌های افتتاحی آینده است که بانوان می‌توانند توانمندی‌های خویش را به نمایش بگذارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: نگاه به مشاغل خانگی باید همه‌جانبه و فرابخشی باشد، لازم است مشاغل تقویت شوند و مورد حمایت قرار گیرند و ردیف بودجه برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

صمیمی‌دوست با اشاره به اینکه سیاست بر این است که زنان به‌صورت ویژه در صدور مجوزها و نظام بانکی مورد حمایت قرار گیرند، گفت: ما معتقدیم اگر بانوان توانمند شوند، در رشد و توسعه استان تأثیر دارد. به شرکت‌های خصوصی اعلام کرده‌ایم که صنایع دستی بانوان را خریداری و در جشن‌ها و برنامه‌های خویش به‌عنوان سوغاتی و هدیه استفاده کنند.

یادآور می‌شود، طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی استان، اداره‌کل کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور زنان و خانواده استانداری در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha