خوشنویسی؛ زبان مشترک تمامی مسلمانان
کد خبر: 3850074
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

خوشنویسی؛ زبان مشترک تمامی مسلمانان

گروه شهرستان‎ها ــ مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه کاشمر گفت: خوشنویسی، هنری است که برخی آن را به‌عنوان زبانی مشترک برای تمامی مسلمانان می‌دانند و برخی دیگر از آن به‌عنوان عروس هنرهای اسلامی نام می‌برند.

خوش‌نویسی، زبان مشترک برای تمامی مسلمانانفرنوش هادوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه کاشمر در حاشیه گشایش نمایشگاه خوش‌نویسی «آیین مهر» در این شهرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: نمایشگاه «آئین مهر» به‌مناسبت هفته خوشنویسی گشایش یافته است و آئین گشایش این نمایشگاه با حضور اساتید بزرگ خوشنویسی ایران از جمله رسول مرادی و احمد قائم مقامی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 35 اثر از 7 هنرمند شهرستان‌های کاشمر، فیض‌آباد مه ولات و تربت حیدریه در محل نگارخانه ارشاد به نمایش در آمد و بیشتر آثار در سبک نستعلیق است.

هادوی عنوان کرد: بعد از چاپ کتاب «صلح و سلام» توسط استاد هادی دربان حسینی به‌زودی آلبوم دیگری به نام «کرشمه‌های شوق» که تلفیق خوشنویسی و موسیقی سنتی است، با همکاری استاد حسام‌الدین سراج تدوین رونمایی خواهد شد.

مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه کاشمر تجلیل از اساتید فوق ممتاز و نصب تصاویر هنرمندان خوشنویس در سطح شهر به‌همت شهرداری کاشمر را از دیگر برنامه‎های هفته خوشنویسی دانست و عنوان کرد: اکنون 5 نفر خوشنویس فوق ممتاز کامل، دو نفر استاد کامل و 63 نفر خوشنویس دیگر در سطح ممتازی عضو انجمن خوشنویسان ایران شعبه کاشمر هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 نفر در حال گرفتن مدرک فوق ممتاز و بیش از 50 نفر در حال آموزن دادن دوره‎های خوش و مقدماتی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر تنها یک اتاق برای برگزاری کلاس‎های خوشنویسی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر داریم.

هادوی عنوان کرد: انجمن خوشنویسان ایران شعبه کاشمر عملکرد بسیار خوبی دارد. خوشنویسی، هنری است که برخی آن را به‌عنوان زبانی مشترک برای تمامی مسلمانان می‌دانند و برخی دیگر از آن نیز به‌عنوان عروس هنرهای اسلامی نام می‌برند.

مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه کاشمر گفت: خوشنویسی با قدمت هزار ساله خود، توانسته نقش مؤثری در ترویج مفاهیم عالی انسانی ایفا کند. خوشنویسی از گذشته تاکنون در زمره گران‌مایه‌ترین هنرهای اصیل ایرانی قلمداد می‌شده که دارای پیشینه طولانی است.

انتهای پیام
captcha