اطعام و اسکان بیش از 2700 زائر پاکستانی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3850136
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

اطعام و اسکان بیش از 2700 زائر پاکستانی در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از زمان برپایی موکب‌ها تا روز یکشنبه هفته جاری 1200 نفر از زائران پاکستانی اطعام شده و بیش از 1500 نفر نیز اسکان داده شدند.

اطعام و اسکان بیش از 2700 زائر پاکستانی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز 23 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان‌جنوبی مرز ورودی زائران اربعین حسینی از پاکستان و افغانستان بوده و هر ساله سیل جمعیت ارادتمندان به عتبات عالیات زیاد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به 70 هزار زائر پاکستانی که وارد کشور شدند خدمات اسکان و پذیرایی به آن‌ها ارائه شده است، گفت: امسال نیز خراسان‌جنوبی برای اولین بار میزبان زائران پاکستان هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت از عتبات عالیات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: بقاع متبرکه که در مسیرها وجود دارند، به عنوان مواکب و پایگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی و افغانستانی است.

بخشی پور تصریح کرد: در حال حاضر پنج موکب در امامزاده سید علی(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان، آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند و مسیر قاین برای ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات برپا شده است.

وی با بیان اینکه موکب‌ها از محل موقوفات و کمک‌های هیات امنا و خیران در بقاع متبرکه و مسیرهای زائران برپا شده است، ادامه داد: این موکب‌ها علاوه بر زائران پاکستانی به زائران ایرانی نیز که به سمت مشهد مقدس عازم می‌شوند، خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از زمان برپایی موکب‌ها تا روز یکشنبه هفته جاری 1200 نفر از زائران پاکستانی اطعام شده و بیش از 1500 نفر نیز اسکان داده شدند.

بخشی پور اظهار کرد: همچنین در حادثه انحراف اتوبوس زائران پاکستانی در مسیر قاین به خضری که چند روز گذشته رخ داد افراد این اتوبوس دو روز مهمان سازمان اوقاف بودند و به آنان خدمات اسکان و پذیرایی ارائه شد.

وی یادآور شد: تدارک استقبال از زائران پاکستانی که در استان آغاز شده تا چند روز بعد از اربعین حسینی نیز ادامه دارد و از زائران میزبانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha