بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار نیازمند اردبیلی از وسایل ضروری زندگی
کد خبر: 3850203
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار نیازمند اردبیلی از وسایل ضروری زندگی

گروه اجتماعی ــ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل، گفت: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته از خانوار تحت حمایت ۳۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری برای آن‌ها تهیه شده است.

300 خانوار نیازمند اردبیلی از وسایل ضروری زندگی بهره‌مند شدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل، ظهر امروز، 23 مهرماه در جلسه بررسی ارائه خدمات حمایتی به اقشار نیازمند در اردبیل، اظهار کرد: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته از خانوار تحت حمایت ۳۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری برای آن‌ها تهیه شده است چرا که تامین لوازم ضروری زندگی به خصوص برای مددجویان ساکن در مناطق محروم و حاشیه‌نشین در اولویت فعالیت‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد که با یاری خیران تلاش داریم گام‌های موثرتری را در این زمینه برداریم.

وی بیان کرد: حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای تهیه و توزیع لوازم ضروری زندگی بین خانوار تحت حمایت در این مدت هزینه پرداخت شده است که بخش مهمی از وسایل تهیه شده از محل کمک‌های مردمی و حمایت‌های خیران صورت گرفته است که از یکایک نیکوکاران خواستاریم همچون سال‌های گذشته یاریگر کمیته امداد در دستگیری از فقرا و نیازمندان باشند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه ۲۵۰ خانوار ساکن در مناطق محروم و حاشیه‌نشین از لوازم ضروری زندگی بهره‌مند شده‌اند، افزود: کمیته امداد استان اردبیل به منظور جلوگیری از مهاجرت و سوق دادن مددجویان ساکن در مناطق محروم به سمت اشتغال‌زایی، درصدد است با رفع مشکلات اساسی مسیر توانمندسازی آن‌ها را هموارتر کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: یخچال، بخاری گازی، اجاق گاز، فرش، آبگرمکن و تلویزیون از جمله لوازم ضروری زندگی محسوب می‌شوند که برای خانوار تحت حمایت تهیه شده است به طوری که مددجویان اردبیلی بسیار ساده زیست هستند که با تهیه مهم‌ترین وسایل ضروری، به خوبی می‌توانند در کنار سایر همنوعان خود به زندگی ادامه دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس سیستم نیازسنجی بیش از دو هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل همچنان فاقد وسایل ضروری زندگی هستند، تصریح کرد: با مشارکت هرچه بیشتر نیکوکاران می‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های ضروری اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

حسین‌نژاد توزیع وسایل گرمایشی، سرمایشی، آب گرم‌کن و تانکر آب را از دیگر فعالیت‌های مهم کمیته امداد در دستگیری از مددجویان ساکن در مناطق محروم دانست و اظهار کرد: خانوار‌هایی که در مناطقی با ضریب بالای محرومیت و حاد زندگی می‌کنند حتی از بسیاری از وسایل اولیه زندگی هم بی‌بهره‌اند که لازم است نیکوکاران در راستای تامین لوازم ضروری زندگی آن‌ها بیش از پیش یاریگر کمیته امداد باشند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل افزود: مناطقی با ضریب بالای محرومیت بیشتر از سایر مناطق مدنظر کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد و تمهیدات ویژه‌ای برای رفع مشکلات ضروری مناطق محروم و مرزنشین به کار گرفته‌ایم که همیاری و همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند راهگشای اساسی در کاهش فقر و محرومیت از این مناطق باشد.

انتهای پیام
captcha