تلاش آیت‌الله اشرفی اصفهانی در وحدت شیعه و سنی چشمگیر است
کد خبر: 3850215
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

تلاش آیت‌الله اشرفی اصفهانی در وحدت شیعه و سنی چشمگیر است

گروه فرهنگی- معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی گفت: ایشان در راستای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی در استان کرمانشاه چشمگیر است که ثمره آن را امروز هم می‌بینیم.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حسینعلی امیری، معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی با اشاره به ویژگی شخصیتی آیت‌الله اشرفی اصفهانی اظهار کرد: ایشان نقش مؤثری در دوران دفاع مقدس و روحیه‌بخشی به رزمندگان داشتند.
وی در راستای معرفی زوایای مختلف زندگی آیت‌الله اشرفی اصفهانی با اشاره به دوران تحصیل ایشان افزود: آیت‌الله اشرفی اصفهانی به نحوی درس خواندند که امروز کسی نمی‌تواند شرایطی اینچنین را تحمل کند و آنطور که در خاطرات ایشان نقل شده برای مطالعه گاهی در دل شب به اماکن عمومی رفته و با روشنایی چراغ‌های روغنی مطالعه می‌کرد.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه شهید اشرفی اصفهانی در طول تحصیل در محضر مراجع تقلید آیت‌الله حائری، آیت‌الله صدرالدین صدر، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله محمدتقی خوانساری و امام خمینی(ره) به کسب علوم اسلامی و دینی پرداختند بیان کرد: ایشان بیش از 30 جلد تألیف در حوزه‌های علوم دینی دارد و بخشی از آن هنوز به چاپ نرسیده است.
امیری با اشاره به نقش ایشان در دوران اوج‌گیری انقلاب و مبارزات ایشان در کرمانشاه اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیز ایشان با حضور در عملیات‌های بسیار موجب می‌شد تا رزمندگان با روحیه مضاعف در جبهه حضور داشته باشند.
وی به نقش آیت‌الله اشرفی اصفهانی در وحدت شعیه و سنی اشاره کرد و افزود: ایشان در مسیر وحدت بین شیعه و سنی در استان کرمانشاه تلاش‌های چشمگیری داشتند که ثمره آن را امروز هم می‌بینیم.
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه انسان‌هایی که در قید و بند دنیای فانی نیستند و طمع نمی‌گیرند همواره در مسیر کمال در حرکت هستند، گفت: انسان الهی در بستر آموزه‌های دینی تحلیل می‌شود و آیت‌الله اشرفی اصفهانی با تزکیه نفس، صفای باطن، اطمینان قلب و عمل صالح تحلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha