ثبت‌نام ۷۷ هزار لرستانی در سامانه سماح/ سه زائر فوت کردند
کد خبر: 3850345
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

ثبت‌نام ۷۷ هزار لرستانی در سامانه سماح/ سه زائر فوت کردند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت لرستان با اشاره به ثبت‌نام ۷۷ هزار لرستانی در سامانه سماح، گفت: سه زائر اربعین استان به‌علت تصادف و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

خسروی حج و زیارتبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد خسروی، مدیرکل حج و زیارت استان، امروز چهارشنبه، بیست‌و‌چهارم مهرماه، در جمع خبرنگاران، گفت: امسال بیش‌ از ۷۷ هزار نفر از لرستان برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که تا به امروز بیش‌ از ۹۰ درصدشان از مرزهای کشور خارج‌ شده‌اند.

وی با بیان این‌که زائران لرستانی اباعبدالله‌الحسین(ع) امسال نسبت به پارسال بیش از سه برابر شدند، افزود: برای ارائه خدمات به زائران لرستان و سایر استان‌های کشور امسال بیش‌ از ۳۴ موکب لرستان به خدمات‌دهی به زائران امام حسین‌(ع) می‌پردازند.

خسروی بیان کرد: تعدادی از موکب‌های استان علاوه‌بر ارائه خدمات رفاهی به زائران در حوزه‌های فرهنگی و دینی نیز خدمات شایسته‌ای به دوست‌داران حضرت اباعبدالله‌(ع) ارائه می‌دهند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با اشاره به این‌که شهرستان خرم‌آباد با بیش‌ از ۲۵ هزار نفر بیشترین زائر لرستان را در مراسم اربعین داشته است، گفت: طی دو روز گذشته حجم ورودی از مرزها به درون کشور نسبت به میزان خروجی افزایش‌ یافته است.

وی ابراز کرد: تا به امروز سه لرستانی به نام‌های‌ سکینه کوهنانی، فاطمه شمسی و یک پسربچه لرستانی به‌علت تصادف و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست‌ داده‌اند که با توجه به این‌که این افراد بیمه بوده‌اند سازمان‌های بیمه‌ای کشور از بازماندگانان آن‌ها حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد.

انتهای پیام
captcha