تقویت خطوط اتوبوسرانی مسیرهای منتهی به حرم رضوی
کد خبر: 3850351
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
همزمان با اربعین صورت می‌گیرد؛

تقویت خطوط اتوبوسرانی مسیرهای منتهی به حرم رضوی

گروه اجتماعی ــ سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد از تقویت خطوط اتوبوسرانی مسیرهای منتهی به حرم رضوی همزمان با روز اربعین خبر داد.

تقویت خطوط اتوبوسرانی مسیرهای منتهی به حرم رضویعباس اتحادی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: همزمان با روز اربعین سیدالشهدا(ع) با توجه به ازدحام جمعیت و تشرف زائران به حرم مطهر رضوی سرویس‌دهی ویژه برای تسهیل رفت و آمد از سوی سازمان اتوبوسرانی مشهد انجام می‌شود.

وی افزود: سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی همه روزه از ابتدای آغاز سرویس‌دهی تا پایان ساعت سرویس‌دهی در پنج مسیر از جمله خیابان شیرازی، خیابان نواب صفوی، خیابان امام رضا(ع)، خیابان طبرسی و خیابان خسروی که مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی هستند، صورت می‌گیرد، اما در روز اربعین سرویس‌دهی خطوط با افزایش ناوگان و سرفاصله کمتر و در صورت نیاز با افزایش ساعت سرویس‌دهی تقویت خواهد شد.

اتحادی در خصوص تعداد اتوبوس‌های پیش‌بینی شده مسیرهای منتهی به حرم در روز اربعین بیان کرد: پیش‌بینی اعزام اتوبوس در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی براساس رصد میدانی توسط عوامل انتظامات مستقر در مسیرها و به میزان تقاضای مردم است که چه جمعیتی در آن مسیر باید جابه‌جا شوند.

اعزام 100 دستگاه اتوبوس از مشهد به عراق

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد اظهار کرد: همچنین در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی از 17 مهرماه 100 دستگاه اتوبوس از ناوگان اتوبوسرانی مشهد به عراق اعزام شده که تا دو الی سه روز بعد از اربعین به‌صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: 320 اتوبوسران، عوامل فنی و عوامل اجرایی طی این مدت در خدمت زائران امام حسین(ع) خواهند بود، ضمن اینکه سه دستگاه اتوبوس امداد نیز به عراق اعزام شده است.

اتحادی تصریح کرد: خدمات اتوبوسرانی ایران از سه مسیر مرز مهران تا شهر کوت عراق از شهر کوت تا شوملی و از شوملی تا نزدیک شهر نجف به فاصله 120 کیلومتر است که جابجایی زائران از مسیر سوم توسط ناوگان اتوبوسرانی مشهد و توسط 100 دستگاه اتوبوس اعزامی انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد اظهار کرد: طی پنج روز اول سرویس‌دهی از مسیر شوملی تا نجف بیش از 50 هزار زائر جابجا شدند و این روند تا پایان اربعین و دو روز بعد از این ایام ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha