نوید شاهد همدان، منبعی جامع برای پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت
کد خبر: 3850385
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

نوید شاهد همدان، منبعی جامع برای پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت

گروه فرهنگی ـ دبیر سایت نوید شاهد استان همدان با اشاره به اینکه این سایت در صدد است تا به منبعی موثق و جامع در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شود اضافه کرد: پژوهشگران و محققین می‌توانند با مراجعه به این سایت به زندگی‌نامه، وصایا، عکس، فیلم، صوت، مصاحبه و خاطرات شهدا دسترسی پیدا کنند.

نوید شاهد همدان، منبعی جامع برای پژوهشگران حوزه ایثار و شهادتحسن افشار، دبیر سایت نوید شاهد استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: سایت نوید شاهد به عنوان پایگاه جامع فرهنگ ایثار و شهادت از سال 94 فعالیت خود را در استان آغاز نموده و اکنون از جایگاه خوبی برخوردار است.

دبیر سایت نوید شاهد استان همدان بابیان اینکه این سایت به صورت کشوری در هر استان به صورت مجزا فعالیت دارد افزود: سایت نوید شاهد بخشی از فعالیت‌های مجازی بنیاد شهید کشور است که در همه استان‌ها به صورت رسمی در حال فعالیت است.

افشار با اشاره به اینکه این سایت در صدد است تا به منبعی موثق و جامع در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شود اضافه کرد: پژوهشگران و محققین می‌توانند با مراجعه به این سایت به زندگی‌نامه، وصایا، عکس، فیلم، صوت، مصاحبه و خاطرات شهدا دسترسی پیدا کنند.

وی اشاره ای به بخش‌های مختلف سایت داشت و گفت: یکی از شاخص‌ترین بخش‌های سایت نوید شاهد، بخش خبر است که اخبار مرتبط به یادوراه‌ها و برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت و پایداری و مقاومت منتشر می‌شود.

دبیر سایت نوید شاهد استان گفت: این مجموعه به دنبال آن است تا یادوراه شهدا کوچک ترین مسجد یک نقطه دور افتاده استان تا یادوراه سرداران و شهدای دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت سراسر استان را به صورت رایگان منتشر و منعکس کند.

افشار با بیان اینکه هریک از شهدا دارای سیر و سلوک خاصی در زندگی خود بوده‌اند عنوان کرد: این سایت با انتشار زندگی نامه و وصیت نامه شهدا به بیان تحولات حیاتی این عزیزان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه از 8 هزار شهید استان حدود 2 هزار شهید وصیت نامه دارند گفت: صحبت هایی که شهدا در وصیت نامه های خود عنوان کرده اند با گذشت 30 سال از آن عصر . زمان، راهگشا بسیار از مشکلات و مسائل انسان به ویژه جوانان است.

دبیر سایت نوید شاهد استان با بیان اینکه بخش دیگر این سایت اختصاص به آلبوم تصاویر شهدا دارد عنوان کرد: در سالگرد شهادت هریک از شهدا استان، وصیت نامه، زندگی نامه، تصویر شهید بزرگوار و عکسی از دست خط شهید در سایت درج می‌شود.

افشار با بیان اینکه این سایت به صوت و فیلم شهدا برخی شهدا دسترسی دارد ابراز کرد: همزمان با سالگر شهادت شهدا و در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی فیلم و صوت شهدا بروی سایت نوید شاهد منتشر می‌شود.

وی گفت: این مجموعه به دنبال آن است تا با انتشار فیلم، زندگی نامه، وصیت‌نامه و کتاب‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را در میان مردم ترویح دهد.

دبیر سایت نوید شاهد استان ابراز کرد: اگر امروز کشور در جهان افتخاری دارد به برکت خون شهدا است، امنیت، اقتدار و افتخارات امروز ایران به واسطه فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی شهدا حاصل شده است.

افشار با اشاره به اینکه اطلاعات این سایت در 25 گروه و سوپر گروه منتشر می‌شود گفت: این سایت به طور کلی به دنبال تحقق سه هدف مهم است، نخست آن که، نوید شاهد به دنبال آن است تا به پایگاهی جامع در حوزه دفاع مقدس برای دسترسی محققین و پژوهشگران تبدیل شود.

 وی ادامه داد: هدف دوم سایت، نوید شاهد به پایگاهی جامع جهت معرفی و اطلاع رسانی برنامه‌های حوزه ایثار و دفاع مقدس در سطح استان تبدیل شود، به عبارتی این سایت باید به یک شبکه وسیع اطلاع رسانی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شود.

افشار ابراز کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان با بهره گیری از صوت، فیلم، وصایا، زندگی نامه، خاطرات و اثار به جای مانده از این عزیزان هدف سوم این مجموعه مجازی است که در این راستا سایت نوید شاهد امادگی هرگونه همکاری با ارگان‌های دولتی و مردمی جهت ارائه خدمات گسترده‌تر به مردم را دارد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha