طرح «سه میم» در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 3850443
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

طرح «سه میم» در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی از برگزاری طرح مسجد، مدرسه و منزل «سه میم» در استان آذربایجان‌غربی خبر داد.

طرح (سه میم) در استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین اباذربیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی، در جلسه کارگروه فرهنگی واجتماعی پدافند غیرعامل که با حضور مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دبیرخانه پدافند غیر عامل، چهارشنبه، ۲۴ مهر،در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در این طرح، دانش‌آموزان مدارسی که در حاشیه مساجد قرار دارند سه روز در هفته نماز را در کنار هم در مسجد به جماعت اقامه می‌کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ نماز و نماز‌خوانی بیان و افزود: دشمنان اسلام و مسلمین ۳۰ ساله در تلاش هستند که افکار بچه‌ها و فرزندان ما را متحول کنند که تا حدی نیز در این زمینه موفق شدند.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه بزرگی است، گفت: وجود چنین حکومت مقدسی که در رأس آن عالم مجتهدی باشد آرزوی چندین ساله اهل بیت و شهدا بوده که باید قدر این نظام را دانست.
وی با اشاره به ضرورت یکسان‌سازی محیط ‌آموزشی در خانه، محیط، مسجد و مدرسه اظهار داشت : محیط های شاداب در مساجد می تواند روحیه دانش‌آموزان را تلطیف کند.

حجت‌الاسلام بیگی افزود: کانون‌های مساجد نیز بعنوان زیرمجموعه اداره کل ارشاد آمادگی لازم را در اجرای برنامه و کارگروه‌های لازم در رابطه با برخورد با آسیبهای اجتماعی را داشته و در این راستای طرح (سه میم) امروز برای ۲۰۰ دانش‌آموز اجرا می‌شود.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: این طرح در استان‌آذربایجان غربی برای سه سال متوالی در حال اجرا بوده و امروز در ۱۸ام مدرسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha