مراسم تعزیه‌خوانی در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3850451
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
همزمان با اربعین؛

مراسم تعزیه‌خوانی در کرمان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ همزمان با اربعین حسینی مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) در آستان مقدس حضرت فاطمه صغری معروف به بی‌بی حیات برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، همزمان با اربعین حسینی مراسم سنتی مذهبی تعزیه‌خوانی در سراسر استان کرمان برگزار و هنرمندان تعزیه‌خوان، عشق و ارادت خود به آستان مقدس اهل بیت‌(ع) را شبیه‌خوانی می‌کنند.

هوشنگ انکوتی، سرپرست هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان امروز چهارشنبه، 24 مهر به خبرنگاران گفت: همه‌ساله به‌مناسبت اربعین حسینی، مراسم تعزیه‌خوانی در آستان مقدس امامزاده بی‌بی حیات کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) شبیه‌خوانی می‌شود، افزود: مراسم تعزیه‌خوانی در حرم حضرت بی‌بی حیات بعد از اقامه نماز جماعت ظهر در صحن جانبی حرم مطهر برگزار می‌شود.

سرپرست هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان با اشاره به اینکه در این مجلس تعزیه ماجرای وداع حضرت علی‌اکبر(ع) با اهل بیت و در نهایت شهادت آن حضرت شبیه‌خوانی می‌شود، بیان کرد: آیین تعزیه‌خوانی، عبرت‌ها و درس‌های عاشورا را به زبان هنر به نمایش می‌گذارد و بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام
captcha