کمک سه میلیون دلاری ژاپن به نوار غزه
کد خبر: 3850559
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

کمک سه میلیون دلاری ژاپن به نوار غزه

گروه بین‌الملل ـ برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد از کمک 3 میلیون دلاری ژاپن برای حمایت از 100 هزار شهروند ساکن در نوار غزه غزه خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، برنامه جهانی غذا با صدور بیانیه‌ای از کمک 300 میلیون ین (3 میلیون دلاری) ژاپن برای حمایت از 100 هزار شهروند ساکن در غزه خبر داد.

در  این بیانه‌ آمده است: این کمک، برنامه جهانی غذا را در کمک‌رسانی به 65 هزار شهروند نیازمند ساکن در غزه  قادر خواهد ساخت و ساکنان غزه کمک‌ها را از طریق کوپن الکترونیکی دریافت خواهند کرد.

برنامه جهانی غذا در ادامه تصریح کرد: به 35 هزار نفر دیگر بسته‌های کمک‌های غذایی حاوی آرد گندم غنی‌شده، حبوبات، روغن نباتی، نمک یددار و کنسرو تن ماهی اعطا خواهد شد.

استیفان کرنی، مدیر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد در فلسطین در این باره گفت: با توجه به اینکه برنامه بین‌المللی در مشکلات حاد مالی به سر می‌برد، کشور ژاپن مناسب‌ترین زمان را برای این کمک انتخاب کرده است.

در این بیانیه آمده است که برنامه جهانی غذا از حدود 330 هزار نفر از طیف نیازمندترین مردم و همچنین افرادی که در نوار غزه و کرانه باختری از ناامنی غذایی رنج می‌برند را به‌طور منظم  حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی، 13 سال است که فشارهای سنگین ومحاصره شدید بر غزه اعمال کرده که باعث افزایش چشمگیر درصد فقر و بیکاری در این منطقه پرجمعیت شده است.

کمیته مردمی رفع محاصره غزه، در پایان ماه گذشته میلادی در بیانه‌ای اعلام کرد: 85 درصد مردم غزه به دلیل محاصره زیر خط فقر زندگی می‌کنند و درآمد سرانه روزانه هر فرد حداکثر 2 دلار و نرخ بیکاری جوانان 65 درصد است.

انتهای پیام
captcha