28 هزار و 850 زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد کشور شدند
کد خبر: 3850636
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

28 هزار و 850 زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد کشور شدند

گروه شهرستان‌ها ــ فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: همه ساله در ایام پایانی ماه صفر مرز دوغارون حال و هوای کربلا دارد و از 15مهرماه تاکنون 28 هزار و 852 زائر افغانستانی برای تشرف به کربلای معلی از مرز دوغارون وارد کشور شدند.

28 هزار و 850 زائر افغانستانی از مرز دوغارون وارد کشور شدند

سرهنگ علی‌اکبر قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مرز دوغارون در دهه پایانی صفر شاهد تردد خیل کثیری از زائران اربعین حسینی است که به عشق زیارت کربلا از این گذرگاه رسمی وارد ایران می‌شوند، روز گذشته 3987 زائر افغانستانی در قالب 32 کاروان وارد کشور شدند.

وی افزود: امسال به همت آستان قدس رضوی، ستاد اربعین و نیروهای مردمی و بسیجی شهرستان تایباد دو موکب امام رضا(ع) و شهدای ناجا در گمرک و نقطه صفر مرز دوغارون مستقر شده که روزانه به بیش از 2500 زائر خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه می‌کند، همچنین روزانه از صبح تا پایان اعزام کاروان‌ها توزیع غذا و نان گرم در این موکب انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد بیان کرد: سه سال است که مرز دوغارون شاهد عاشقانی است که از کشور افغانستان از این طریق برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و مراسم پایانی دهه صفر شرکت می‌کنند، امسال با تمهیدات انجام شده از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای تردد و اسکان بهتر زوار استفاده شده است.

وی با اشاره به ورود روزانه بیش از 3000 زائر افغانستانی در این ایام تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه صفر مصادف با پایان مهرماه 50 هزار زائر افغانستانی برای شرکت در مراسم عزاداری‌ پایانی این ماه از طریق این معبر رسمی وارد ایران شوند. جهت سهولت در پذیرش زائران گیت‌های ورودی در این مدت افزایش یافته تا زوار به آسانی تردد کنند.

قربانی گفت: پلیس مهاجرت اتباع خارجی در صورت ورود کاروان زائران به مرز دوغارون خارج از ساعات اداری نیز به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

اکنون بیش از 200 نفر از مردم تشیع و تسنن این شهرستان در 2 موکب مستقر در مرز دوغارون به صورت خودجوش خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha