۵۳۸ اثر به دبیرخانه سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی رسید
کد خبر: 3850681
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳

۵۳۸ اثر به دبیرخانه سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی رسید

گروه فرهنگی- دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آیین‌های عاشورایی کردستان با اشاره به اعلام فراخوان هفته عکس اربعین حسینی در استان گفت: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار ۵۳۸ اثر در بخش حرفه‌ای و موبایلی به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر فیض‌اللهی، دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آیین‌های عاشورایی کردستان امروز، 25 مهرماه در مراسم اختتامیه سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی در شهرستان بیجار اظهار کرد: فراخوان هفته عکس اربعین حسینی از سری برنامه‌های سومین سوگواره استانی عکس آئین‌های عاشورایی اعلام شد و با محوریت نگاه آزاد به موضوع عاشورا و عزاداری اقوام ایرانی در ایام محرم برگزار شد.
وی بابیان اینکه فراخوان این سوگواره اول مهرماه جاری اعلام شد، افزود: در مدت‌زمان محدود ۵۳۸ اثر در دو بخش اصلی ویژه عکاسان با دوربین حرفه‌ای و بخش نگاه مردمی (عکاسی با تلفن همراه) به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که از این تعداد ۳۸۵ قطعه در بخش حرفه‌ای و مابقی در بخش موبایلی بود.
فیض‌اللهی بابیان اینکه شرکت در این سوگواره تنها برای عکاسان استان کردستان مجاز بود، بیان کرد: به همین دلیل آثار ۴۶ نفر از عکاسان خارج از استان که بالغ‌بر ۳۰۰ تک عکس بود، حذف و به بخش مسابقه راه نیافت.
وی با اشاره برپایی نمایشگاه عکسی از آثار منتخب هیأت‌داوران این سوگواره عنوان کرد: ۴۰ اثر به بخش نمایشگاهی این سوگواره راه یافت که توسط آقایان جمشید فرجوند فردا، سامان عباسی و کامران جباری داوری و منتخب شدند.
دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آئین‌های عاشورایی در ادامه ضمن درخواست از توجه مسئولان به هنر عکاسی و هنرمندان این حوزه در شهرستان بیجار تأکید کرد: بیجار پتانسیل‌های زیادی در حوزه‌های مختلف ازجمله عکاسی دارد و این ظرفیت‌ها توجه بیش‌ازپیش مسئولان را می‌طلبد.
وی یادآور شد: نمایشگاه هفته عکس اربعین حسینی از سری برنامه‌های سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی از ۲۱ مهرماه جاری به مدت پنج روز در نگارخانه مجتمع فرهنگی - هنری امیرنظام گروسی برپا شد.

انتهای پیام
captcha