دولت از مدارس غیردولتی حمایت کند/ آموزش‌وپرورش با سونامی کسری نیرو مواجه می‌شود
کد خبر: 3850697
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

دولت از مدارس غیردولتی حمایت کند/ آموزش‌وپرورش با سونامی کسری نیرو مواجه می‌شود

گروه اجتماعی - امام جمعه اصفهان گفت: دولت از مدارس غیردولتی حمایت کند، چراکه این مدارس کمک‌کار دولت هستند و باری را از دوش دولت برداشته و وضعیت کمبود مدرسه و معلم را بهبود می‌بخشند

دولت از مدارس غیردولتی حمایت کند/ آموزش‌وپرورش با سونامی کسری نیرو مواجه می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: هزینه آموزش‌وپرورش نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی افزایش داشته و این موضوع چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.
وی افزود: دولت از مدارس غیردولتی حمایت کند، چراکه این مدارس کمک‌کار دولت هستند و باری را از دوش دولت برداشته و وضعیت کمبود مدرسه و معلم را بهبود می‌بخشند، بنابراین توسعه مدارس غیردولتی برای بهبود وضعیت کسری معلم و کلاس یکی از کارهای اساسی و لازم است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: رهبر انقلاب دستور دادند که سپاه در جاهایی که کمبودی وجود دارد و کارهای مردم بر زمین مانده وارد شود و آن را ساماندهی کند، بسیج نیز در تعمیر و به سازی مدارس کارهای ارزشمندی را انجام داده که این اقدامات باید مردمی‌شود و گسترش یابد وزارت آموزش‌وپرورش نیز حمایت کند.
وی با اشاره به لزوم نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: دشمن بر روی موضوع فاسد کردن جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کرده، بنابراین وزارت آموزش‌وپرورش بر این موضوع حساسیت داشته باشد و برنامه‌های مؤثری را اجرا کند.

آموزش‌وپرورش با سونامی کسری نیرو مواجه می‌شود

در ابتدای این دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: بر اساس آمارهای رسمی، آموزش‌وپرورش امسال بیش از 108 هزار نیرو کسری داشت و این وزارتخانه برای سال 1400، با 320 هزار نفر کسری نیرو مواجه می‌شود، در حقیقت این وزارتخانه با سونامی کسری نیرو مواجه است و با توجه به محدودیت‌های استخدامی دولت، آموزش‌وپرورش در سال‌های آینده وضعیت بهتری نخواهد داشت.
مجتبی زینی وندی با بیان اینکه در استان اصفهان 16 هزار کلاس درس بدون معلم بود که با مدیریت صحیح، این مشکل برطرف شد، افزود: 16 هزار و 500 مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که و یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند؛ خوشبختانه مدارس غیردولتی، بار سنگینی را از دوش دولت برداشتند.
وی با اشاره به حساسیت مدارس غیردولتی گفت: کارگروه ویژه‌ای برای مباحث تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی تشکیل شده است و برخی از معیارها همچون برگزاری نماز جماعت، حضور روحانی در مدرسه، شرکت در اردوهای راهیان نور و فعالیت‌های فرهنگی و دینی در میزان شهریه دریافتی آنان مؤثر است.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: سالیانه 200 هزار دانش‌آموز به مدارس دولتی اضافه می‌شود، همچنین امسال 120 درصد افزایش اجاره فضای آموزشی داشتیم که دولت 4 میلیارد تومان تسهیلات برای آن اختصاص داده که این میزان کافی نیست.
وی بیان کرد: شوراهای آموزش‌وپرورش در استان به ریاست استانداران و در مناطق با ریاست فرمانداران و بخشداران برگزار می‌شود و حضور ائمه جمعه در این شوراها بدون شک برای برطرف شدن مشکلات و تصمیم سازی مؤثر است.
زینی وندی گفت: 250 میلیون تومان برای اردوی راهیان نور استان اصفهان ویژه خانواده‌های محروم در نظر گرفته شده است که 100 میلیون تومان با کمک خیران و 150 میلیون توسط آموزش‌وپرورش تأمین می‌شود.

هیچ مدرسه‌ای، خالی از معلم نیست

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در این دیدار اظهار داشت: 2400 واحد آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی در استان اصفهان وجود دارد که 21 درصد از مدارس استان را شامل می‌شود، 170 هزار نفر از مجموع 850 هزار دانش‌آموزان استان اصفهان در این مدارس تحصیل می‌کنند، همچنین 7400 نفر در این مدارس مشغول به کار هستند و این موضوع، اشتغال پایداری را در استان ایجاد کرده است.
محمد اعتدادی با بیان اینکه امسال با همه مشکلات و کمبود نیروها، هیچ مدرسه‌ای خالی از معلم نیست، افزود: ما به دنبال توسعه مدارس غیردولتی هستیم تا کسری نیروی انسانی به نوعی جبران شود و از باری که بر روی دوش آموزش‌وپرورش است، کاسته شود.

انتهای پیام
captcha